شناسهٔ خبر: 32386 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بوشهر گفت

راه‌اندازی مرحله دوم سامانه نوبت مجازی بندر بوشهر در آینده نزدیک/ عمر ناوگان حمل و نقل بوشهر نصف متوسط کشوری است

سید حمیدرضا علم مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بوشهر با بیان اینکه سیستم نوبت مجازی بار از اوایل آذر امسال در بندر بوشهر راه‌اندازی شد، گفت: تا یک ماه دیگر مرحله بعد راه‌اندازی این سامانه با اتصال به گمرک به طور یکپارچه، افتتاح می‌شود.

سید حمیدرضا علم، مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بوشهر درگفت‌وگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی عنوان کرد: سیستم دریافت نوبت مجازی حمل بار از دوم آذر دربندر بوشهر راه‌اندازی شده و به طور مرتب کار می‌کند و تا یک ماه دیگر این سامانه به گمرک نیز متصل می‌شود.

علم با بیان اینکه با راه‌اندازی این سامانه رانندگان می‌توانند با ارسال پیامك به سامانه اقدام به دریافت نوبت كنند كه در مقابل سامانه نیز از طریق پیامك نوبت آنها را اعلام خواهد كرد، افزود: رانندگان می‌توانند نوع بار و اولویت مقصد خود را از طریق این سامانه مشخص كنند. البته رانندگان بعد از دریافت پیامك باید ۲۴ ساعت قبل از زمان فرارسیدن نوبت خود در پایانه حضور یابند تا پلاك آن‌ها توسط دوربین‌ها رویت شود.

کاهش ۱۲ درصدی حمل بار درمحورهای بوشهر

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بوشهر همچنین به کاهش ۱۲ درصدی حمل بار در محورهای استان اشاره کرد و توضیح داد: به دلیل کاهش حجم واردات در هشت ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته با کاهش ۱۲ درصدی جابه‌جایی کالا در محورهای استان مواجه شدیم. در هشت ماه نخست سال ۹۴ در مجموع سه میلیون و ۹۰۰ هزار تن کالا در محورهای استان جابه‌جا شد که درمدت مشابه امسال به سه میلیون و ۴۰۰ هزار تن کاهش پیدا کرد و درمجموع در ۹ ماه نخست امسال چهار میلیون و ۴۰۲ هزار تن کالا در محورهای استان بوشهر جابه‌جا شده است.

وی با بیان اینکه ۱۲۸ شرکت حمل و نقل بار در استان بوشهر فعال است، گفت: استان بوشهر از جوان‌ترین ناوگان‌ حمل بار و مسافر در کشور است. میانگین عمر ناوگان مسافربری استان ۴.۷۳ سال یعنی کمتر از نصف عمر متوسط ناوگان کشوری(۱۰.۹۴سال) است. ناوگان جابه‌جایی بار نیز ۸.۷۸ سال یعنی نصف عمر متوسط ناوگان باری کشور(۱۶.۸۵سال) است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر همچنین با بیان اینکه ۱۲ مجتمع خدمات رفاهی بین‌راهی در بوشهر در حال احداث است، گفت: به زودی عملیات نوسازی پاسگاه‌های گناوه و کنگان شروع می‌شود.

نظر شما