شناسهٔ خبر: 32388 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در خراسان جنوبی برگزار شد:

برگزاری پنجمین جلسه کمیسیون ماده ۵ خراسان جنوبی/ لزوم رعایت ضوابط شهرسازی و توجه به منظر و سیمای شهرها/ضرورت توجه به مبلمان شهری و تمرکززدایی

جلسه کمیسیون ماده ۵ استان به ریاست استاندار خراسان جنوبی و با حضور اعضای این کمیسیون در محل سالن کنفرانس استانداری خراسان جنوبی برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی، سید علی‌اکبر پرویزی استاندار خراسان جنوبی در این کمیسیون ضمن تأکید بر تسریع در انجام روند امور در این زمینه، گفت: اقدامات در این حوزه باید به‌گونه‌ای باشد تا مردم در گیرودار مسائل اداری و تشریفات مربوطه معطل نمانند.

وی ضمن اشاره به ضوابط و قوانین موجود در این زمینه، گفت: استفاده از قوانین و مقررات مربوطه به نفع مردم و با وسع دید باید مورد تأکید و توجه مسئولین ذی‌ربط قرار داشته باشد.

پرویزی رعایت ضوابط شهرسازی و توجه به منظر و سیمای شهرها را از سوی مشاورین تهیه طرح‌های تفصیلی مورد تأکید جدی قرار داد و افزود: قطعاً رعایت این امور می‌تواند مناظر شهرها را تا چندین سال آینده به یک نظم و هارمونی مشخصی برساند که از حیث زیباسازی شهری بسیار مهم و مورد توجه است.

وی توجه به مبلمان شهری را بسیار مهم ارزیابی کرد و ادامه داد: در تغییر کاربری‌ها و نیز سایر مواردی که مقرر است به مرحله اجرا گذاشته شود مبلمان شهری و نیز تمرکززدایی باید به‌طور ویژه مورد توجه قرار گیرد.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه همه مردم و مناطق مختلف باید از تشویق‌های قانونی که به منظور بازگشایی معابر از سوی شهرداری‌ها در نظر گرفته می‌شود به صورت یکسان برخوردار شوند، گفت: هر گونه برخورد تبعیض‌آمیز و رفتارهای دوگانه با مردم به هیچ‌وجه پذیرفتی نبوده و منجر به ایجاد بی‌اعتمادی عمومی خواهد شد.

وی تفسیر یک‌جانبه قوانین را مورد نکوهش قرار داد و افزود: این امر نیز علاوه بر نارضایتی عمومی موجب خواهد شد تا در اجرای طرح‌های عمومی شاهد مشارکت کمتر مردم با شهرداری‌ها و سایر نهادهای مردمی و دولتی باشیم.

لازم به ذکر است در این جلسه ۴۲ مورد تقاضای شهروندان موردبررسی قرار گرفت و کلیه مصوبات پس از طی مراحل قانونی بررسی و پس از تائید توسط دبیرخانه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران به شهرداری‌های مربوطه ابلاغ و شرح مصوبات کمیسیون به تفصیل در سایت استانداری و شهرداری‌ها انتشار خواهد یافت.

نظر شما