شناسهٔ خبر: 3241 - سرویس پربحث‌ترین اخبار
نسخه قابل چاپ

نظر رییس سازمان نظام مهندسی تهران درمورد اتفاقات پاساژ علاء‌الدین

پاساژ علاء‌الدین رییس سازمان نظام مهندسی استان تهران گفت: پاساژ علاء‌الدین تحمل بار اضافه را نداشت ولی طبقات تخریب شده این ساختمان در صورت تقویت می‌توانست باقی بماند.

سعید غفرانی - رییس سازمان نظام مهندسی استان تهران - درباره‌ی تخریب دو طبقه از پاساژ علاء‌الدین به ايسنا گفت: هر ساختمانی که ساخته می‌شود می‌تواند تقویت شود. ما اعلام کرده بودیم این پاساژ در صورت انجام محاسبات فنی توسط مهندس مشاور و همچنین داشتن مجوز از نظر شهرسازی و شهرداری امکان تقویت دارد.

رییس سازمان نظام مهندسی استان تهران با اشاره به این‌که تقویت ساختمان‌ها امری نشدنی نیست و فقط باید سیر طبیعی آن طی شود، تصریح کرد: برای این ساختمان شرکت‌های مقاوم‌سازی که صلاحیت مقاوم‌سازی دارند می‌توانستند تقویت این ساختمان را برعهده گیرند.

غفرانی تاکید کرد: برای این ساختمان‌ها اگر سیر طبیعی طی می‌شد این امکان وجود داشت که مقاوم‌سازی صورت گیرد، اما در حال حاضر با زیر سوال رفتن مجوز آن دیگر مقاوم‌سازی معنایی ندارد.

وی با اشاره به این‌که سازمان نظام مهندسی اعلام کرده بود که در صورت تایید مجوز شهرداری و حل شدن مباحث شهرسازی، مقاوم‌سازی این ساختمان زیر نظر مهندسین مشاور و شرکت‌های مقاوم‌ساز مستمر می‌تواند صورت گیرد تصریح کرد: اما این اتفاق نیفتاد و محاسبات درستی صورت نگرفته و در نهایت به تقاضاها هم توجه درستی نشده است.

نظر شما