شناسهٔ خبر: 32416 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

شرایط جوی پروازهای سه فرودگاه را با تاخیر مواجه کرد/ پروازهای مهرآباد تا مساعد شدن شرایط جوی تاخیر دارد

فرودگاه مهرآباد بارش برف و مه غلیظ پروازهای سه فرودگاه ارومیه، اصفهان و مهرآباد را با تاخیر مواجه کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، با ادامه بارش برف سنگین و نامساعد بودن شرایط جوی امروز یکشنبه ۵ دی ماه کلیه پروازهای صبح فرودگاه ارومیه تا اطلاع ثانویه با تاخیر روبروست.

بر این اساس پرواز آتا ۵۲۸۴ ارومیه- تهران و هم چنین پرواز ایران ایر ۲۷۴ ارومیه تهران تا اطلاع ثانویه تاخیر دارد .

هم چنین بر اساس اعلام فرودگاه اصفهان کلیه پروازهای امروز صبح اصفهان بدلیل شرایط جو و مه غلیظ تا اطلاع ثانوی با تاخیر روبروست.

پرواز ماهان ۴۵۳۰ اصفهان تهران و هم چنین پرواز تابان ۶۲۳۰ اصفهان تهران تا اطلاع ثانوی تاخیر دارد.

پرواز قشم ایر۱۲۸۰-۱۲۸۱ تهران اصفهان و هم چنین پرواز نفت۲۶۲۳-۲۵۲۷اهواز،اصفهان لاوان تا اطلاع ثانوی با تاخیر انجام می شود.

با این حال علی رغم بارش ۱۰ سانتی متری برف، پروازهای فرودگاه تبریز درحال انجام است و مشکلی در پروازهای ورودی و خروجی وجود ندارد.

پروازهای مهرآباد تا مساعد شدن شرایط جوی تاخیر دارد

علی رستمی مدیرکا فرودگاه مهرآباد نیز خبر داده است به دلیل شرایط نامساعد جوی و مه غلیظ  در تهران و منطقه مهرآباد از ساعات اولیه صبح، پروازهای ورودی انجام و پروازهای خروجی انجام نمی‌شود زیرا حداقل دید برای پروازهای ورودی ۸۰۰ متر وبرای پروازهای خروجی ۴۰۰متر است و اکنون دید افقی مهرآباد ۵۰۰ متر است.

وی با بیان اینکه بعضی از پروازها به دلیل شرایط جوی مهرآباد انجام نمی گیرد، گفت: دراین مدت تدابیری خاص در فرودگاه و برج مراقبت اندیشیده شده و خوشبختانه مشکلی در ورودی پروازهای مهرآباد وجود ندارد.

 رستمی با تأکید براینکه هماهنگی‌های لازم برای انجام پروازها ایمن انجام می‌شود، گفت: مهرآباد در آمادگی کامل به سر می‌برد تا با مساعد شدن شرایط جوی پروازها طبق برنامه زمان‌بندی شده انجام گردد. البته به شرط مناسب بودن شرایط جوی فرودگاه مقصد پروازها انجام می گردد.

وی گفت: با توجه به اینکه احتمال ادامه وضعیت نامساعد جوی وجود دارد از مسافران تهرانی و شهرستانی خواهش می‌کنیم با تلفن ۱۹۹ و۰۲۱۴۴۶۶۵۵۱۹ یا  ۰۲۱۴۴۶۶۵۵۲۴ تماس حاصل کرده و از وضعیت پرواز خود مطلع شوند.

نظر شما