شناسهٔ خبر: 32417 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

اطلاعیه دوم فرودگاه مهرآباد:

پروازهای خروجی فرودگاه مهرآباد برقرار است/ حداقل دید افقی در مهرآباد به ۴۰۰ متر رسید

فرودگاه مهرآباد مدیرکل فرودگاه‌ بین‌المللی مهرآباد خبر داده است که اکنون حداقل دامنه دید برای انجام پروازهای خروجی در فرودگاه مهرآباد به ۴۰۰ متر رسیده است و اين پروازها درحال انجام است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی فرودگاه مهرآباد،مدیرکل فرودگاه‌ بین‌المللی مهرآباد گفت: اکنون حداقل دامنه دید برای انجام پروازهای خروجی در فرودگاه مهرآباد به ۴۰۰ متر رسیده است و اين پروازها درحال انجام است اما به دلیل وجود سامانه بارشی و پدیده مه غلیظ در آسمان تهران، اغلب پروازهای ورودی به مهرآباد از شهرمبدا برنخاسته و این پروازها با تاخیر مواجه شدند.

علی رستمی توضیح داد: براساس استانداردها حداقل دید برای پروازهای ورودی ۸۰۰ متر است در حالی که اکنون دامنه دید در فرودگاه مهرآباد به ۴۰۰ متر رسیده است. ازهمین رو پرواز صبح امروز مشهد تهران به دلیل کاهش دید افقی در فرودگاه مهرآباد مجبور به بازگشت به فرودگاه مشهد شد.

وی ادامه داد: صبح امروز پرواز اصفهان – تهران – اصفهان متعلق به شرکت هواپیمایی قشم‌ایرنیز به دلیل کاهش دامنه دید افقی ناشی ازمه غلیظ و شرایط جوی نامساعد در فرودگاه اصفهان، مجبور به باطل کردن پرواز در تهران شد.

وی ادامه داد: البته در فرودگاه مهرآباد برای انجام پروازهای خروجی مشکلی وجود ندارد و پروازها درحال انجام است.

رستمی گفت: برخی از پروازهای ورودی به فرودگاه مهرآباد به دلیل شرایط جوی نامساعد تهران، در همان شهر مبدا با تاخیر مواجه شدند و انتظار بهبود شرایط جوی در آسمان پایتخت هستند.

به گفته مدیرکل فرودگاه‌ بین‌المللی مهرآباد، سامانه جوی و بارشی که وارد آسمان ایران شده اغلب فرودگاه‌های کشور را درگیر خود کرده است، این سامانه از مرزهای غرب وارد شده و به تدریج از شرق کشور خارج می‌شود.

رستمی گفت: مهرآباد در آمادگی کامل به سر می برد تا با مساعد شدن شرایط جوی٬ پروازها طبق برنامه زمانبندی شده انجام شود.

وی گفت: با توجه به اینکه احتمال ادامه وضعیت نامساعد جوی وجود دارد از مسافران تهرانی و شهرستانی درخواست می‌شود با تلفن 199 و02144665519 یا  02144665524 تماس حاصل کرده و از وضعیت پرواز خود مطلع شوند.

تاکنون پروازهای فرودگاه شیراز به شماره ۳۷۷۱ در ساعت ۵:۴۵(شرکت آسمان)، شماره ۳۷۷۳ ساعت۶:۰۰(شرکت آسمان)، شماره ۳۷۹۱ ساعت۷:۲۰ متعلق به شرکت‌ هواپیمایی آسمان و پرواز شرکت هواپیمایی کیش ایر به شماره ۳۷۹۱ برای ساعت ۶:۳۰۰ به مقصد تهران تاخیر دارند.

همچنین پروازهای خروجی از تهران به شیراز شرکت کاسپین به شماره ۰۳۸ ساعت ۷:۰۰ و پرواز شرکت آتا به شماره۵۲۸۷ در ساعت۷:۰۵ به علت بدی آب و هوای تهران تاخیر دارند.

بر این اساس تمامی پروازهای صبح امروز(۵ دی‌ماه) در فرودگاه اصفهان به دلیل شرایط جوی و مه غلیظ تا اطلاع ثانوی با تاخیر روبرو هستند. پرواز اصفهان – تهران شرکت ماهان به شماره ۴۵۳۰ ، پرواز اصفهان - تهران شرکت تابان به شماره ۶۲۳۰۰ و پرواز شرکت نفت در مسیر اهواز- اصفهان - لاوان به شماره ۲۶۲۳-۲۵۲۷ تا اطلاع ثانوی با تاخیر مواجه شدند. همچنین پرواز اصفهان – تهران شرکت قشم ایر به شماره ۱۲۸۰-۱۲۸۱ باطل شد.

پرواز هواپیمایی آسمان در مسیر تهران - زاهدان - مشهد نیز به علت نامساعد بودن شرایط جوی تهران با تاخیر انجام خواهد شد.

نظر شما