شناسهٔ خبر: 32418 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راهداری اصفهان عنوان کرد

افزایش محسوس جابه‌جایی بار در محورهای اصفهان/ صدور روزانه ۷۲۰۰ بارنامه در استان/ راه‌اندازی ۳۰ دستگاه ثبت تخلف و نظارت تصویری جدید تا پایان سال

داریوش امانی مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اصفهان میزان متوسط جابه‌جایی بار روزانه در محورهای این استان را ۱۱۷ هزار و ۵۳۰ تن اعلام کرد و از صدور روزانه ۷۲۰۰ بارنامه در اصفهان خبر داد.

داریوش امانی، مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان درگفت‌وگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه این استان رتبه اول حمل بار و رتبه سوم را در جابه‌جایی مسافر در سراسر کشور دارد، عنوان کرد: تعداد ناوگان باری استان ۳۶ هزار و ۲۶۶ دستگاه است که به طور متوسط روزانه ۱۱۷ هزار و ۵۳۰ تن بار در محورهای استان جابه‌جا می‌شود و به طور متوسط هر روز ۷۲۰۰ بارنامه صادر می‌شود.

امانی با بیان اینکه در هشت ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته با افزایش ۵.۶ درصدی جابه‌جایی بار درمحورهای استان اصفهان روبه رو شدیم، افزود: کنترل بر حمل کالا به شیوه‌های مختلف سيستمی، گشت دروازه‌ای توسط كارشناسان اداره كل، بازديد از شركت‌ها و موسسات توسط كارشناسان اداره كل  وگزارش پليس راه و مردم  انجام می‌شود. درعین حال سالانه دست کم ۱۲ میلیون تن کالا بدون بارنامه جابه جا می‌شود.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اصفهان همچنین گفت: خوشبختانه جاده‌های اصفهان از نظر ایمنی وضعیت مطلوبی دارند.

وی با اشاره به اینکه اکنون ۱۱۸ دوربین نظارت تصویری و ثبت تخلف، ۱۰۰ دوربین هوشمند ترددشمار و چهار دستگاه سامانه توزین در جاده‌های استان فعال شده است، افزود: از نظر تعداد دوربین هوشمند نظارت تصویری و ثبت تخلف مقام سوم کشور و از نظر سامانه توزین و ترددشمار مقام اول کشور را داریم و قرار است تا پایان امسال ۳۰ دستگاه ثبت تخلف و نظارت تصویری جدید فعال شود.

امانی با بیان اینکه ۱۰۹ نقطه حادثه خیز در استان شناسایی شده، گفت: هر ماه جلساتی برای حذف این نقاط برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۱۰۰۶ نفر در جاده های برون شهری و درون شهری استان جان خود را از دست دادند، افزود: از این تعداد ۶۴۷ نفر در محورهای برون شهری و مابقی در محورهای درون شهری جان خود را از دست دادند.

نظر شما