شناسهٔ خبر: 32428 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

بهروزآقایی خبرداد:

اولین محموله از تجهیزات ۴۰۳ میلیون دلاری بندرچابهار در راه ایران/ بهره‌برداری از فاز نخست طرح توسعه بندرچابهار تا پایان امسال

بندر شهید بهشتی چابهار مدیرکل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان، خبرداد که نخستین محموله از تجهیزات و ماشین آلات فاز یک توسعه ­ی بندرشهید بهشتی چابهار از بندر روستوک کشور آلمان بارگیری شد وگفت: تا پايان سال جاری فاز اول پروژه طرح توسعه بندرشهید بهشتی چابهار با حضور رييس‌جمهور به بهره‌برداری خواهد رسيد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، به دنبال اعلام خبر بارگیری نخستین محموله تجهیزات و ماشین‌آلات فاز یک طرح توسعه بندر شهیدبهشتی از بندر روستوک آلمان به مقصد چابهار، مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان ضمن تایید این خبر، اعلام کرد: برای خرید این تجهیزات و آماده‌سازی زیرساخت‌های بهره‌برداری از آنها، در فاز اول یک میلیارد دلار هزینه شده است.

 بهروز آقایی خاطرنشان کرد: علی اوسط هاشمی، استاندار سیستان و بلوچستان روز جمعه از بندر شهیدبهشتی چابهار بازدید به عمل آورد و در جریان روند پیشرفت طرح توسعه و تجهیز این بندر قرار گرفت.

به گفته آقایی استاندار سیستان و بلوچستان در جریان این بازدید ضمن اعلام رضايت از روند پيشرفت بزرگ‌ترين و فعال‌ترين پروژه بندری كشور، اعلام کرد: ورود تجهيزات و فعال شدن اين بندر موجب ایجاد تحول شگرف و بزرگی در استان، محور شرق و منطقه خواهد شد.

 اوسط هاشمی، گفته است: تا پايان سال جاری فاز اول پروژه طرح توسعه بندرشهیدبهشتی چابهار با حضور رييس جمهور به بهره‌برداری خواهد رسيد.

آقایی با اشاره به محموله تجهیزات و ماشین‌آلات فاز یک طرح توسعه بندر شهیدبهشتی چابهار که بارگیری شده و به سمت ایران درحرکت است، گفت: این محموله که برای بندر بسیار حائز اهمیت است شامل سه دستگاه جرثقیل موبایل ساحلی ۸۰ تنی، دو دستگاه جرثقیل موبایل ساحلی ۱۴۰ تنی، سه دستگاه جرثقیل موبایل محوطه ای ۵۰ تنی و یک دستگاه جرثقیل موبایل محوطه ای ۱۳۰ تنی است.

بر اساس سخنان این مقام مسوول در بندر چابهار، این محموله تا يک ماه آينده به بندر چابهار وارد خواهد شد.

آقایی به مارین تایمز گفته است:زيرساخت‌های لازم جهت تخليه تجهيزات ذكر شده و بهره‌برداری از اين تجهيزات جهت امور تخليه و بارگيری در بندر مهیا شده است.

نظر شما