شناسهٔ خبر: 3245 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

عضو هیئت موسس انجمن خیرین راه و ترابری:

خیرین راه‌ساز با رفع نقاط حادثه‌خیز از یتیم شدن فرزندان یک خانواده پیشگیری می‌کنند

مرتضی شجاعی عضو هیئت موسس انجمن خیرین راه و ترابری با اشاره به استقبال از فعالیت‌ها و اقدامات این انجمن گفت: اگر نقاط حادثه‌خیز راه‌ها رفع شود، می‌توان تا حدود زیادی از وقوع سوانح جلوگیری و به تداوم حضور گرم اعضای خانواده‌ها در کنار یکدیگر کمک کرد.

مرتضی شجاعی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه مجوز کار انجمن خیرین راه و ترابری خردادماه 93 صادر شد گفت: انجمن همه موضوعاتی که به راه ارتباط دارد بررسی می‌کند٬ بر همین اساس در این مدت پروژه‌های متعددی مانند احداث 20 کیلومتر کنارگذر در رفسنجان و روکش 200 کیلومتر راه روستایی در استان مازندران به همت خیرین عملیاتی شد.

وی با اشاره به استقبال از فعالیت‌ها و اقدامات انجمن خیرین راه و ترابری یادآور شد: هزینه تمام شده جاده زیاد است و برای احداث هر یک کیلومتر راه به طور متوسط یک میلیارد تومان هزینه می‌شود. اغلب افرادی که از شرایط خاصی برخوردارند هزینه 10 – 20 کیلومتر احداث راه٬ بزرگراه یا هر جاده‌ای که نیاز آن منطقه است را بر عهده گرفتند.

عضو هیئت موسس انجمن خیرین راه و ترابری درباره نحوه عملکرد این انجمن گفت: امسال شروع کار این انجمن بود و نحوه عملکرد آن وابسته به خیرین و پیشنهادهای آنها در حوزه راه است.

وی تصریح کرد: انجمن خیرین راه و ترابری شعبه استانی ندارد اما در اداره راه و مسکن استان‌ها نمایندگانی برای پیگیری اقدامات خیرین حاضرند. البته گروه خیرین در استان‌های کرمان و مازندران و شهر رفسنجان تشکیل شده و برای توسعه راه‌های این مناطق تاکنون تلاش‌هایی هم کرده‌اند اما هنوز این گروه‌ها ساختار و قالب شعبه را پیدا نکردند.

شجاعی با اشاره به پلی در یزد که توسط خیّری ساخته شده گفت: عده‌ای خیر هستند که به ایتام کمک می‌کنند، اگر نقاط حادثه‌خیز راه‌ها و جاده‌ها رفع شود، می‌توان تا حدود زیادی از وقوع سوانح جلوگیری و به تداوم حضور گرم اعضای خانواده‌ها در کنار یکدیگر کمک کرد./ 

نظر شما