شناسهٔ خبر: 32451 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

غفوری اعلام کرد:

آغاز بهره‌برداری از واحدهای فاز ۸ پردیس/ لزوم تکمیل خدمات روبنایی و زیربنایی پیش از افتتاح واحدها/ تاكيد بر تکمیل هر چه سریعتر آورده‌ها از سوی متقاضیان

سعید غفوری مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس از شکسته شدن طلسم تحویل واحدهای فاز ۸ پردیس خبر داد و گفت: درحال حاضر سه پیمانکار آماده تحویل واحدهای خود هستند که در مرحله اول بالغ بر یک‌هزار واحد را در زون غربی فاز ۸ آماده واگذاری داریم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی سعید غفوری مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس در گفتگویی خبری اعلام کرد: تعداد قابل توجهی واحد آماده در فاز ۸ پردیس وجود داشت که به دلیل عدم تکمیل خدمات روبنایی و زیربنایی آماده نحویل به متقاضیان نبود. خوشبختانه شرکت عمران شهر جدید پردیس با همکاری پیمانکاران و همچنین خود متقاضیان طی روزهای اخیر توانست طلسم واگذاری واحدها در فاز ۸ را شکسته و تا پیش از افتتاح رسمی در آینده‌ای نزدیک اقدام به واگذاری واحدها کرده است.

غفوری در ادامه گفت: درحال حاضر سه پیمانکار آماده تحویل واحدهای خود هستند که در مرحله اول بالغ بر یکهزار واحد را در بخش غربی فاز ۸ آماده واگذاری داریم. این مسئله بدون شک اتفاق خوبی است تا بعد از مدت‌ها پس از تکمیل شبکه‌های آب، برق، گاز و فاضلاب واحدهای این منطقه به مرحله واگذاری برسند.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس همچنین با بیان اینکه در اواخر هفته گذشته با حضور قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر چند واحد به صورت نمادین در این منطقه به مالکان تحویل داده شده است گفت: ما قابلیت واگذاری چندین هزار واحد را در فاز ۸ داریم و این تحویل واحدهای محدود را به عنوان پایلوت شروع کرده‌ایم. در حقیقت زون‌های دیگر نیز در حال آماده‌سازی برای افتتاح هستند تا بعد از تکمیل خدمات روبنایی و زیربنایی به طور کامل تحویل داده شوند.

وی در این‌باره اضافه کرد: در سنوات گذشته افتتاح‌هایی انجام شده بود که برخی از خدمات آن از جمله آسانسورها به طور کامل آماده نبود ولی در افتتاح‌های فعلی این مشکلات وجود نداشته و تمامی خدمات به طور کامل انجام شده است.

غفوری با تأکید براینکه برخی متقاضیان برای تکمیل آورده‌های خود منتظر افزایش تسهیلات بانکی هستند گفت: ما در این مورد نیز پیوسته در حال پیگیری موضوع از بانک مرکزی هستیم که انتظار می‌رود با انجام آن متقاضیان نیز بتوانند آورده‌های خود را تکمیل کنند.

این مقام مسئول درخصوص مسئله سود دوران مشارکت نیز بیان کرد: ما در وزارت راه و شهرسازی به شدت مخالف این هستيم و باید هرچه سریعتر مورد بررسی قرار بگیرد. خواهش من از مسئولین بانک مرکزی آن است تا با در اولویت قرار دادن جلسه افزایش میزان تسهیلات، مشکلات مردم در این بخش را نیز حل کنند.

وی در ادامه سخنان خود از وجود ۲۶ هزار واحد در مرحله نازک‌کاری در پردیس خبر داد و گفت: از دستگاه‌های خدمات‌رسان می‌خواهیم تا وظایف خود در بحث انشعابات را هرچه سریعتر انجام داده و در واگذاری واحدها کمک کنند.

غفوری در پایان با تأکید براینکه تکمیل هر چه سریعتر آورده‌ها از سوی متقاضیان نیز در تسریع روند تحویل واحدها الزامی است گفت: اولویت واگذاری واحدها پس از فاز ۸، به ترتیب برای فاز ۹ قدیم، ۵ و ۱۱ مشخص شده است./

نظر شما