شناسهٔ خبر: 32479 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان خبر داد:

پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصدی پل نهم اهواز

پل نهم اهواز مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان گفت: عملیات ساخت پل نهم اهواز بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی خوزستان، منوچهر رحمانی مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان در حاشیه بازدید از پل نهم و پروژه ۲۰۰۰ واحدی مسکن مهر نفت اهواز که با حضور معاون عمرانی استاندار همراه بود، در خصوص طرح ۲۰۰۰ واحدی مسکن مهر نفت اظهار کرد: ۲ هزار واحد مسکن مهر برای متقاضیان تأمین می‌شود که ویژه کارکنان شرکت نفت است و یک باب مسجد و مدرسه هم آماده هستند و فضای آموزشی، تجاری و خدماتی هم در این پروژه در نظر گرفته شده و به زودی بخشی از آن‌ها به بهره‌برداری می‌رسد.

وی ضمن تقدیر از دستگاه‌های خدمات‌رسان مثل شرکت آب و فاضلاب و شرکت گاز و برق افزود: این پروژه بخشی از تقاضای مسکن در شهر اهواز را پوشش می‌دهد.

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان گفت: تاکنون ۴۰۰ واحد از مسکن مهر ۲۰۰۰ واحدی نفت تحویل متقاضیان داده شده، ۴۰۰ واحد تا پایان امسال تحویل داده می‌شود و ۴۰۰ واحد هم بیش از ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

رحمانی در خصوص پروژه پل نهم اهواز و میزان پیشرفت فیزیکی آن تصریح کرد: عرشه پل به اتمام رسیده و منتظر اتمام عملیات احداث راه‌های دسترسی طرفین پل توسط شهرداری هستیم و آمادگی بهره‌برداری پل را داریم.

وی افزود: این پل از نوع به هم تنیده است و همچنین تنها پل اهواز است که هیچ پایه‌ای در آب ندارد.

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان گفت: طول پل حدود ۵۰۰ متر و عرض آن ۱۲ متر است که منطقه ملی راه را به کیانپارس وصل می‌کند و باعث می‌شود که بخشی از ترافیک این مناطق اهواز روی این پل بیاید و ترافیک هسته مرکزی شهر کاهش پیدا کند.

رحمانی تصریح کرد: همچنین خودروهایی که قصد خروج از شهر را دارند می‌توانند به جای استفاده از پل سوم از این پل استفاده کنند که باعث کاهش مصرف سوخت و زمان سفر نیز می‌شود.

وی عنوان کرد: پیمانکار این پروژه تاکنون تنها ۳۰ درصد از پول خود را گرفته اما بیش از ۹۰ درصد پروژه را تمام کرده است.

نظر شما