شناسهٔ خبر: 32490 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر ساخت و توسعه راه‌های راه و شهرسازی گلستان خبر داد:

اجرای ۵ پروژه راهسازی در شرق گلستان با اعتبارات قطره‌چکانی

آسفالت روستا مدیر ساخت و توسعه راه‌های راه و شهرسازی گلستان با اشاره به اهداف توسعه مناطق محروم به‌ویژه در شهرهای شرقی استان از اجرای ۵ پروژه عمرانی در شبکه راه‌های روستایی شهرستان کلاله خبر داد و گفت: که این پروژه‌ها در قالب پروژه‌های بهسازی و آسفالت در دست اقدام هستند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان، علی‌اکبر شاهینی مدیر ساخت و توسعه راه‌های راه و شهرسازی گلستان در گفت‌وگویی خبری در همان ابتدا با گلایه‌مندی از تخصیص نیافتن به‌موقع و مناسب منابع مالی لازم، افزود: این پروژه‌ها شامل پروژه‌های بهسازی و آسفالت راه‌های روستایی چالچه-قویجق، چروک پیشکمر بالا، همت آبادگوگجه و مهدی‌آباد پیشکمر و بهسازی و آسفالت عزیزآباد- یل چشمه (چیشت خوجه لر) می‌باشند.

وی گفت که برای اجرای این پروژه‌ها علاوه بر اعتبارات استانی میزان ۱۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال اعتبار از محل منابع ملی وزارت راه و شهرسازی (معاونت راه روستایی) در سال ۹۴ مصوب شده اما متأسفانه رقم تخصیصی آن‌ها تاکنون، ناچیز بوده و جوابگوی نیاز مالی پروژه‌ها نبوده و اداره کل راه و شهرسازی را با دیون قابل‌توجهی به پیمانکاران مواجه کرده است.

به گفته شاهینی، این در حالی است که پیمانکاران علی‌رغم مطالبات قابل‌توجه از اداره کل، به انجام برخی از تعهدات خود به این دستگاه اجرایی عمل کرده‌اند.

وی در ادامه، طول در نظر گرفته شده برای اجرای مجموع این پروژه‌ها را، ۲۲/۵ کیلومتر ذکر کرد و افزود: برخی از این پروژه‌ها از جمله بهسازی و آسفالت محور چالچه -قویجق با روش‌های نوین راهسازی و بهسازی آسفالت در حال اجرا هستند.

مدیر ساخت و توسعه راه‌های گلستان به اقدامات اجرا شده در این پروژه‌ها هم اشاره‌ای کرد و توضیح داد: عملیات تثبیت زیرسازی و لایه اول آسفالت سطحی محور چالچه-قویجق به طول ۱۴/۵ کیلومتر، اجرا و زیرسازی و بیس محور چروک –پیشکمر بالا هم به طور کامل انجام شده است.

در محور همت آبادگوگجه و مهدی‌آباد پیشکمر، لایه بیس محور به طور کامل اجرا و ۲/۵ کیلومتر از محور عزیزآباد- یل چشمه (چیشت خوجه لر) هم به گفته شاهینی، پریمکت (قیرپاشی) شده است.

شاهینی نوید داد: در صورتی که تزریق منابع مالی پروژه‌ها به‌موقع و مناسب انجام و شرایط جوی هم مساعد باشد برای تسریع در تکمیل آن‌ها اقدامات اساسی صورت خواهد گرفت.

وی یادآور شد: با اجرای این پروژه‌ها سطح برخورداری مردم به‌ویژه ساکنین مناطق شرقی و روستایی استان از راه مناسب و دسترسی افزایش یافته و تمام اهداف دولت و اداره کل در جهت توسعه مناطق محروم و دور افتاده و در نهایت توسعه پایدار و ارتقای سطح زندگی مردم تحقق می‌یابد.

کلاله جزو شهرستان‌های شرقی استان گلستان است و ۱۱۰ هزار نفر جمعیت و حدود ۴۳۲ کیلومتر راه ارتباطی دارد که حدود ۴۰۰ کیلومتر آن روستایی است.

نظر شما