شناسهٔ خبر: 32496 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در دیدار امام‌جمعه زنجان با فعالان حمل‌ونقل عنوان شد:

ارتقای ایمنی محورهای مواصلاتی از اولویت‌های کاری حمل‌ونقل است

جلسه ارتقای ایمنی محورهای مواصلاتی استان زنجان از اولویت‌های کاری اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان عنوان شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان، ایرج دست‌نشان ظهر امروز در دیدار مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و جمعی از مسئولان و فعالان این عرصه با امام‌جمعه زنجان که به مناسبت هفته حمل‌ونقل و رانندگان برگزار شد، با تشریح وضعیت راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان اظهار کرد: ارتقای ایمنی در محورهای مواصلاتی استان زنجان از مهم‌ترین اولویت‌های این اداره کل است.

وی با بیان اینکه در هشت ماه گذشته امسال ۱۷۱ نفر جان خود را در حوادث رانندگی محورهای برون‌شهری و روستایی حوزه استحفاظی استان زنجان از دست داده‌اند، اضافه کرد: این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته کاهش ۸/۵ درصدی یافته است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان به مقایسه آمار تردد نسبت به هشت ماه گذشته امسال افزود: این آمار نسبت به بازه زمانی سال گذشته افزایش ۱۴ درصدی یافته است که این کاهش آمار تصادفات و متوفیان رضایت‌بخش بوده است.

دست‌نشان با تأکید بر حساسیت قابل‌توجه فعالیت در حوزه راهداری ادامه داد: فعالیت در این حرفه نیاز به علاقه و شوق خاص دارد.

وی به قرارگیری استان زنجان در کریدور شمال غرب کشور اشاره و تأکید کرد: مسافران غرب کشور بیشتر تمایل به تردد از آزادراه‌های این استان را دارند.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان با تأکید بر اینکه آمادگی راهداری زمستانی در محورهای مواصلاتی این استان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، تصریح کرد: در حال حاضر ۲۸ اکیپ راهداری در ۲۸ گردنه کوهستانی و صعب‌العبور این استان به طور شبانه‌روزی برای مسافران و رانندگان عبوری از مسیرهای ارتباطی استان خدمات ارائه می‌دهند.

در این دیدار نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان با تقدیر از تلاش‌های شبانه‌روزی افزود: راهداری هم به مانند برخی دیگر از کارها که با جان مردم در ارتباط است، دارای قداست است.

آیت‌الله خاتمی با تأکید بر لزوم انجام هماهنگی همه دستگاه‌های ذی‌ربط در برنامه‌ریزی برای کاهش تلفات جاده‌ای گفت: بخش حمل‌ونقل جاده‌ای از اهمیت قابل‌توجهی برخوردار است و یکی از محورهای استراتژیک و مهم کشور و نظام محسوب می‌شود.

وی با تأکید بر ضرورت ارتقای ایمنی و فرهنگ‌سازی در کاهش تلفات تصادفات ابراز کرد: با توجه به اینکه، بیشترین عامل تصادفات مربوط به عامل انسانی است و فوت یک نفر هم می‌تواند لطمات فرهنگی و اجتماعی زیادی را به دنبال داشته باشد.

نظر شما