شناسهٔ خبر: 32500 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

انجام موفقیت‌آمیز چک پروازی چراغ‌های پاپی باند ۱۱ چپ فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره)

فرودگاه امام خمینی(ره) مدیرکل دفتر تأمین و تجهیز فرودگاهی شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) از عملیات موفق عملیات چک پروازی چراغ های پاپی باند ۱۱ چپ توسط تیم flight check شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران با موفقیت صورت پذیرفت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی فرودگاه امام خمینی،مجید داودی مدیرکل دفتر تأمین و تجهیز فرودگاهی شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) با بیان این خبراعلام داشت که پس از اعلام و درخواست معاونت عملیات هوانوردی در خصوص انجام عملیات فوق، مکاتبات و هماهنگی های لازم با شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران صورت پذیرفت و عملیات تنظیم سیستم فوق در برنامه کاری تیم فلایت چک قرارگرفت.

به گفته مجید داودی این سیستم ( Precision Approach Path Indicator) نشان دهنده شیب صحیح زاویه فرود به خلبان می باشد که بوسیله ترکیب نوری که توسط چهاریونیت نصب شده درسمت چپ باند ایجاد میک ند خلبان را از صحت زاویه فرود آگاه می سازد.

مدیرکل تامین و تجهیز فرودگاهی ضمن اعلام اهمیت بالای این سیستم افزود: تشخیص زاویه فرود مناسب با رویت عوارض زمینی برای خلبان بسیارمشکل است وهمچنین تصمیم هرگونه جابجایی نسبت به زاویه تقرب مورد نظر درآخرین مراحل فرود، کاری مشکل است لذا اینگونه هواپیماها باید از فواصل دورتری نسبت به باند و در ارتفاع بیشتری از زمین امکان تخمین محل استقرار خود را نسبت به زاویه فرود داشته باشد. از این رو آماده به کار و عملیاتی بودن دائم آن در تمام ساعات شبانه روز ضروری است.

نظر شما