شناسهٔ خبر: 32513 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه و شهرسازی:

بهره‌برداری از ۱۸ بیمارستان در سال جاری/ افتتاح ۴۲ بیمارستان با ۵۴۰۰ تخت تا پایان دولت یازدهم

محمد جعفر علیزاده معاون فنی و اجرایی وزارت راه و شهرسازی با اشاره به اینکه ۱۸ بیمارستان با افزون بر یك هزارو ۳۰۰ تخت از ابتدای سال جاری تاكنون در كشور به بهره‌برداری رسیده است،گفت: بر اساس هدف‌گذاری انجام شده ۴۲ بیمارستان در قالب پنج هزار و ۴۰۰ تخت تا پایان دولت یازدهم به بهره‌برداری خواهد رسید.

به گزارش پايگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از  روابط عمومی اداره كل راه و شهرسازی كهگیلویه وبویراحمد، محمد جعفر علیزاده در حاشیه بازدید از بیمارستان در حال ساخت یاسوج  اظهار داشت: ۲ بیمارستان بزرگ دیگر نیز در استان‌های خراسان جنوبی و آذربایجان شرقی ظرف یك ماه آینده به بهره‌برداری خواهند رسید.

وی یادآور شد: افزون بر ۲ هزار و ۲۰۰ تخت به تخت‌های بیمارستانی موجود در كشور با بهره‌برداری از این تعداد بیمارستان‌های بهره‌برداری شده اضافه شد.

علیزاده تصریح كرد: بر اساس هدف‌گذاری انجام شده ۴۲ بیمارستان در قالب پنج هزار و ۴۰۰ تخت تا پایان دولت یازدهم به بهره‌برداری خواهد رسید.

مدیر عامل سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات دولتی و عمومی افزود: هم اینك نیز بیش از ۱۰۰ بیمارستان در قالب ۲۴ هزار تخت در كل كشور در حال اجراست.

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین با بازدید از بیمارستان ۲۹۰ تختخوابی یاسوج روند اجرایی این بیمارستان را مطلوب ارزیابی كرد و گفت: میزان پیشرفت فیزیكی این طرح حدود ۸۳ درصد است كه با توجه به برنامه ریزی انجام شده تا پایان مرداد ۹۶ به بهره برداری خواهد رسید.

وی افزود: میزان اعتبار هزینه شده برای این طرح ملی تاكنون افزون بر ۴۲۰ میلیارد ریال بوده است.

مدیرعامل سازمان مجری ساختمان‌ها و تأسیسات دولتی و عمومی گفت كه حدود ۳۷۰ میلیارد ریال در سال جاری برای شتاب بخشی روند اجرای این طرح پیش‌بینی‌شده كه بخش عمده‌ای از این اعتبار تخصیص‌یافته است.

علیزاده بیان كرد: ۲۵۰میلیارد ریال از این میزان از محل اعتبارات بخش بهداشت و درمان و ۱۲۰ میلیارد ریال نیز از محل بودجه سال جاری است.

وی تصریح كرد: سال گذشته نیز بیش از ۲۹۰ میلیارد ریال برای اجرای این طرح از محل‌های مختلف اختصاص یافت كه تنها ۲۰ درصد معادل ۵۷ میلیارد ریال آن جذب شد.

مدیركل راه و شهرسازی كهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: این بیمارستان از مصوبات سفر استانی رئیس‌جمهوری در سال ۸۵ بوده كه در زمینی به مساحت سه هكتار و با زیربنای ۲۵ هزار مترمربع در حال ساخت است.

محمدعلی علیمردانی میزان اعتبار موردنیاز برای تكمیل و بهره‌برداری این طرح را افزون بر ۴۰۰ میلیارد ریال ذكر كرد.

وی ابراز داشت: امكانات تخصصی و فوق تخصصی در این بیمارستان شامل رادیولوژی، ماموگرافی، سونوگرافی، سی‌تی‌اسکن، آزمایشگاه،CCU وICU و غیره پیش‌بینی‌شده است.

نظر شما