شناسهٔ خبر: 32520 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

اله مرادعفیفی پور خبرداد:

سهم ۶۰ درصدی هرمزگان درکل جابجایی محموله های تجاری کشور/تأکید برضرورت افزایش سهم بندر و دریا در قاب رسانه ملی

وزیر راه و شهرسازی در بازدید از پروژه‌های بندر شهید رجایی مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان ضمن اشاره به سهم بالای ۹۰ درصدی استان هرمزگان در ترابری مسافران و گردشگران دریایی و همچنین سهم ۶۰ درصدی درکل جابجایی محموله های تجاری کشور، خواستار افزایش سهم بخش دریایی و بندری هرمزگان از رسانه ملی با توجه به ظرفیت های بالای صنعت حمل و نقل دریایی در اقتصاد کشور شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، اله مراد عفیفی پور ضمن بیان این مطلب که بندر شهید رجایی جزیره ای جداگانه ای محسوب نمی شود، اظهار داشت: ما معتقدیم که این بندر صرفا متعلق به سازمان بنادر و دریانوردی نیست بلکه همه مردم کشور باید نسبت به آن شناخت و احساس تعلق داشته باشند.

وی افزود: این شناخت و احساس تعلق از طریق فرهنگسازی توسط رسانه های فراگیر به ویژه صداوسیما صورت می گیرد.

به گفته عفیفی پور، وجود ۵۸۰۰ کیلومتر نوار ساحلی در کشور و جابجایی ۹۰ درصد تجارت کشور از طریق دریا گواه این مدعاست که ایران یک کشور دریایی است و همه آحاد مردم، سیاستمداران و تصمیم گیران کشور باید این موضوع را به درستی احساس و باور کنند.  

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان ضمن اشاره به سهم بالای ۹۰ درصدی استان هرمزگان در ترابری مسافران و گردشگران دریایی و همچنین سهم ۶۰ درصدی در کل جابجایی محموله های تجاری کشور، خواستار افزایش سهم بخش دریایی و بندری هرمزگان از رسانه ملی با توجه به ظرفیت های بالای صنعت حمل و نقل دریایی در اقتصاد کشور شد.

وی نقش رادیو و تلویزیون را در توسعه گردشگری دریایی بسیار کلیدی دانست و  گفت: این صنعت از جمله ظرفیت های کمتر دیده شده استان هرمزگان است که باید برای جذب گردشگران خارجی و تردد کشتی های کروز به بنادر این استان هم اقدامات رسانه ای و اطلاع رسانه ای گسترده ای صورت گیرد.

عفیفی پور تلاش های صداوسیمای مرکز خلیج فارس در انعکاس رویدادهای دریایی و بندری استان هرمزگان را قابل تقدیر دانست و اضافه کرد: پیشرفت های صورت گرفته و دستاوردهای حاصل شده در صنعت حمل و نقل دریایی نویدبخش روزهای خوبی برای اقتصاد کشور است که ضرورت دارد از این فرصت طلایی برای اطلاع رسانی و امیدبخشی به مردم استفاده شود.  

وی ضمن تشریح ابعاد مختلف تاثیرگذاری رسانه رادیو در فرهنگسازی سفرهای دریایی و همچنین معرفی فرصت های اقتصادی حوزه بنادر و دریانوردی، اضافه کرد: علاوه بر این، بنادر تجاری و مسافری می توانند لوکیشن خوبی برای برنامه های تولیدی  و سریال های تلویزیونی باشند و بسیاری از مشاغل و فعالیت های بندری و دریایی سوژه و بستر خوبی برای عرصه تصویری به بینندگان خواهد بود.

نظر شما