شناسهٔ خبر: 32521 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مسئول اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان ملایر:

۸۱ راهدار ملایری آماده عملیات راهداری زمستانی و ایمنی راه‌ها

راهداری مسئول اداره راهداری و حمل‌ونقل و جاده‌ای شهرستان ملایر از آمادگی اکیپ‌های زمستانی متشکل از ۸۱ نفر راهدار برای انجام عملیات راهداری زمستانی در پنج راهدارخانه این شهرستان خبر داد .

به گزارش پايگاه خبری وزارت راه وشهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان،" جواد نگاهداری" با اعلام این خبر گفت :  ۸۱ نفر راهدار این اداره در پنج راهدارخانه زاغه، آورزمان، یونس، زنگنه و مرکز اداره  برای حفاظت از ایمنی راه‌ها را بر عهده‌دارند .

 وی افزود: اکیپ‌های برف‌روبی زمستانی این شهرستان با انواع ماشین‌آلات سبک و سنگین برای مقابله با عوامل جوی فصل زمستان و ایجاد تسهیل در عبور و مرور محورهای مواصلاتی با آمادگی لازم در راهدارخانه‌ها مستقر هستند.

مسئول اداره راهداری و حمل‌ونقل و جاده‌ای  شهرستان ملایر گفت : شهرستان ملایر دارای ۱۰۰۰ کیلومتر انواع راه است که  اکیپ‌های راهداری وظیفه نگهداری و برف‌روبی حدود ۴۰۰ کیلومتر از راه‌های اصلی و هم‌چنین ۶۴۰ کیلومتر  انواع راه‌های فرعی و روستایی را بر عهده‌دارند.

نگاهداری در ادامه خاطرنشان کرد : تعداد ۳ عدد تیغه برف‌روبی نیز به تراکتورهای شخصی روستاییان داوطلب وصل شده و با تحویل سهمیه گازوئیل , باطری و ضدیخ از همیاری اهالی در امر پاک‌سازی مسیر روستایی استفاده می‌شود.

وی ادامه داد : به‌منظور جلوگیری  از یخ‌زدگی جاده‌ها بیش از ۸ هزار تن نمک و ماسه جهت انجام عملیات راهداری  در راهدارخانه‌ها ذخیره‌شده است. که با توجه به بارش‌های اخیر حدود دو هزار از نمک و ماسه ذخیره‌شده مورداستفاده قرارگرفته است .

مسئول اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان ملایر افزود : ۴۲دستگاه انواع ماشین‌آلات شامل نمک‌پاش، گریدر ، لودر و ... تیغه‌بندی‌شده و جهت بازگشایی محورها مورداستفاده قرار می‌گیرد .

وی گفت :با توجه به اینکه هدف راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای برقراری حمل‌ونقل ایمن و روان است قبل از رسیدن فصل سرما نیز اقداماتی نظیر مرتفع کردن پیچ‌های خطرناک ، عریض نمودن جاده ، خط‌کشی و نصب انواع تابلوهای هشداردهنده نیز اقدام شده است .

نگاهداری خاطرنشان ساخت: تعمیر و نصب تابلوهای اخطاری ، اطلاعاتی ، انتظامی و مسیر نما، شستشوی علائم ایمنی پس از هر بارش از دیگر اقدامات این اداره در شهرستان ملایر است .

نظر شما