شناسهٔ خبر: 32567 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

صابری خبر داد:

افزایش ۱۵ درصدی صادرات غیرنفتی در بندرلنگه/ رونق ترابری مسافران دریایی در آب‌های غرب هرمزگان

بندر لنگه مدیر اداره بنادر و دریانوردی لنگه از ثبت رقم بیش از ۸ میلیون تن عملیات تخلیه و بارگیری انواع کالای نفتی و غیرنفتی و افزایش ۱۵ درصدی صادرات کالاهای غیرنفتی در کارنامه عملیاتی بنادر غرب هرمزگان طی نه‌ماهه نخست امسال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، محمود صابری ضمن ارائه گزارشی از عملکرد مجموعه بنادر غرب هرمزگان از آغاز سال ۹۵ تا ابتدای دی‌ماه جاری گفت: طی این مدت، در مجموع ۸ میلیون و ۲۰۳ هزار و ۷۲۰ تن کالای نفتی و غیرنفتی در این بنادر تخلیه و بارگیری شد.

وی افزود: از مجموع عملیات انجام شده، یک میلیون و ۴۰۸ هزار و ۵۴۹ تن مربوط به کالاهای غیرنفتی و ۶ میلیون و ۷۹۵ هزار و ۱۷۱ تن اختصاص به کالاهای نفتی دارد.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی لنگه در بخش دیگری از سخنان خود از ترانزیت ۵۶۳ هزار و ۹۳ تن کالاهای غیرنفتی از طریق پایانه‌های بنادر غرب هرمزگان طی امسال خبر داد.

صابری بیان کرد: همچنین در مدت یاد شده، ۴۱۲ هزار و ۷۸۶ تن کالاهای غیرنفتی بارگیری شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۴ درصد افزایش داشته است.

این مقام مسئول گفت: همچنین بیش از ۱۳۹ هزار و ۴۲۷ تن کالای غیرنفتی از طریق بندر لنگه وارد کشور شد که این رقم نشانگر کاهش ۴۰ درصدی است.

وی همچنین در ادامه، حجم صادرات کالاهای غیرنفتی طی نه‌ماهه سال ۹۵ را ۳۹۰ هزار و ۶۶۵ تن اعلام کرد که رشد ۱۵ درصدی داشته است.

صابری بیان کرد: از ابتدای امسال تاکنون، ۶۵۴ TEU کانتینر پر در بنادر و دریانوردی بندرلنگه تخلیه و بارگیری شد که در این بخش افزایش ۷۹ درصدی به ثبت رسید.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی لنگه تعداد شناورهای ورودی به بندرلنگه را بیش از ۳ هزار و ۶۵ فروند اعلام کرد و افزود: از این میزان، ۳۳۵ فروند شناور بالای هزار تن و ۳ هزار و ۳۲۲ فروند نیز زیر یک هزار تن ظرفیت بارگیری داشته‌اند.

وی در پایان گفت: از آغاز امسال تا ابتدای دی‌ماه، ۲۰۵ هزار و ۴۲۲ نفر مسافر در بنادر غرب هرمزگان جابجا شدند که رشد ۱۹ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ثبت رسید.

نظر شما