شناسهٔ خبر: 32586 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی ایرانشهر عنوان کرد

جزئيات ساخت قطعه یک محور اصلی چابهار- گواتر با اعتبار سفر مقام معظم رهبری/ اختصاص اعتبار برای ساخت محور کنارک- جاسک

ایوب کرد انجرکی مدیر کل راه و شهرسازی ایرانشهر گفت تاکنون ساخت قطعه یک جاده ساحلی چابهار-گواتر به طول ۱۵ کیلومتر به پیشرفت ۱۰ درصدی رسیده و اعتبار ساخت این پروژه از محل بودجه اختصاصی در سفر مقام معظم رهبری تامین می‌شود.

ایوب کرد انجرکی، مدیر کل راه و شهرسازی ایرانشهر درگفت‌وگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی عنوان کرد: از محل اعتبارات سفر مقام معظم رهبری ساخت محور اصلی چابهار-گواتر(جاده ساحلی) به طول ۱۰۰کیلومتر در حال انجام است. ساخت قطعه یک این مسیر به طول ۱۵ کیلومتر که هزینه‌های آن از محل اعتبار وزارت راه و شهرسازی و دفتر مقام معظم رهبری تامین می‌شود، ۱۰ درصد پیشرفت داشته است.

کرد انجرکی افزود: محور چابهار-گواتر راه اصلی ساحلی است که اعتبار اختصاص یافته برای قطعه اول این پروژه ۳۰ میلیارد تومان است.

مدیر کل راه و شهرسازی ایرانشهر گفت: با توجه به موقعیت گردشگری ساحل چابهار تا منتهی‌الیه کشور و وجود چندین اسکله ساحلی، منطقه پسابندر همچنین بزرگترین مزرعه پرورش میگو به وسعت ۴۰۰۰ هکتار و موقعیت گردشگری، صیادی و امنیتی ساخت این جاده ساحلی دارای اهمیت است.

وی با بیان اینکه در هیئت دولت ساخت دو بازارچه رسمی ریندان و پیشین برای سهولت در جابجایی بار به تصویب رسیده، افزود: تا پایان امسال ظرفیت حمل بار اسکله بندر شهید بهشتی به ۸.۵ میلیون تن افزایش می‌یابد که در افزایش واردات و صادرات کالا موثر خواهد بود.

کردانجرکی عنوان کرد: ازمحل اعتبارات سفر مقام معظم رهبری اخیرا مبلغ ۲۴ میلیارد تومان نیز به ساخت محور کنارک-جاسک اختصاص یافته که تا سه سال دیگر به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی افزود: از اهداف استراتژیک این محور می‌توان به ایجاد ارتباط بین دو بندر استراتژیک چابهار و بندرعباس و کمک به ترانزیت کالاهای وارداتی و صادراتی، توسعه مناطق کشاورزی و بنادر صیادی حوزه سواحل مکران، ایجاد ارتباط پایدار و دسترسی به تمام سواحل مکران و همچنین رفع مشکل عبور و مرور در زمان سیلاب، ایجاد امنیت پایدار و امکان پشتیبانی مناسب از نیروهای نظامی و امنیتی درجنوب و جنوب شرق کشور اشاره کرد. این محور ۳۰۰ کیلومتری واقع در دو استان سیستان و بلوچستان و هرمزگان است.

مدیر کل راه و شهرسازی ایرانشهر گفت: درچشم‌انداز پنج ساله توسعه بندر شهید بهشتی قرار است ظرفیت حمل بار این بندر به ۸۰ میلیون تن طی پنج فاز برسد که فاز اول در ارتقای ظرفیت از ۲.۵ به ۸.۵ میلیون تن تا پایان امسال عملیاتی می‌شود.

وی افزود: مقام معظم رهبری توجه و تاکید خاصی بر توسعه سواحل مکران دارند و پروژه‌های متعددی در این منطقه در دست اجراست.

نظر شما