شناسهٔ خبر: 32597 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

امسال در آذربایجان‌غربی انجام شد:

تملک ۱۰۱ هکتار از اراضی ملی در آذربایجان‌غربی

رفع تصرف امسال ۱۰ قطعه زمین به مساحت یک‌میلیون و ۱۱ هزار و ۳۷۶ مترمربع از اراضی ملی در آذربایجان غربی تحصیل و تملک شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان آذربایجان‌غربی، مدیرکل راه و شهرسازی استان با اعلام این مطلب گفت: حفاظت و نگهداری از اراضی ملی از مهم‌ترین رسالت‌های کاری این اداره کل است که امسال توانستیم تحصیل ۱۰۱ هکتار از اراضی ملی را محقق سازیم.

داریوش نصر در تشریح عملکرد نه ماه مدیریت املاک و حقوقی این اداره کل از واگذاری ۴ هکتار اراضی به متقاضیان زمین خبر داد و اظهار کرد: امسال ۱۴۹ قطعه زمین به مساحت ۴۲ هزار و ۵۱۰ مترمربع به متقاضیان زمین در آذربایجان غربی واگذار شده است.

وی به ثبت سند تک‌برگی ۴۱۱ قطعه زمین در سامانه یکپارچه مدیریت اراضی و مستغلات اشاره کرد و افزود: امسال اطلاعات ۲۷۸ هکتار و ۵ هزار مترمربع از اراضی در این سامانه ثبت شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان با تأکید بر اینکه شفافیت اطلاعات از ملزومات اصلی برنامه‌ریزی اصولی و کارآمد در بخش اقتصادی تلقی می‌شود، تصریح کرد: اهمیت سامانه هوشمند املاک و مستغلات، به عنوان بستر اصلی برنامه‌ریزی اقتصادی و سیاست‌های آمایش سرزمین، تثبیت حقوق مالکیت و برنامه‌ریزی کاربری اراضی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

نصر، افزایش امنیت مالکیت خصوصی، کاهش جرائم و زمین‌خواری، کاهش پرونده‌های ورودی به قوه قضائیه و افزایش امنیت سرمایه‌گذاری را از بارزترین مزایای شفاف‌سازی و اطلاع‌رسانی صحیح و دقیق از عملکرد مدیریت املاک و حقوقی این اداره کل برشمرد.

وی همچنین از اخذ صورت‌مجلس تفکیکی ۵۴۴ قطعه زمین خبر داد و گفت: صورت‌مجلس تفکیکی طبقات برای ۱۸۱ واحد اخذ شده است.

صورت‌مجلس تفکیکی با استفاده از گواهی پایان ساختمان توسط ثبت اسناد و املاک تهیه می‌شود. این صورت‌جلسه صرفاً به تعریف حدود اربعه واحدهای مستقل و ذکر مساحت آن‌ها و شماره‌گذاری آن‌ها می‌پردازد بی‌آنکه به مالکیت خصوصی واحدها بپردازد.

نظر شما