شناسهٔ خبر: 32607 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

مهم‌ترين خبرهای استان‌ها در هفته اخیر:

برگزاری نشست ستاد ملی بازآفرینی استان کرمان با حضور وزیر راه و شهرسازی/ تمرکز برنامه ششم توسعه بر سواحل مکران/ افزایش سرعت طرح‌های ریلی سیستان و بلوچستان

گزارش آخر هفته  برگزاری نشست ستاد ملی بازآفرینی استان کرمان با حضور وزیر راه و شهرسازی، تأکید رئیس سازمان مديريت و برنامه‌ريزی كشور بر تمرکز برنامه ششم توسعه بر سواحل مکران، افزایش سرعت طرح‌های ریلی سیستان و بلوچستان، ورود سرمایه‌گذار بومی در پروژه ساخت آزادراه لامرد- پارسیان در لارستان و کاهش آمار تلفات جاده‌ای در گلستان و اردبیل مهمترین اخبار استان در هفته گذشته به شمار می‌رود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مروری بر مهمترین رویدادها در حوزه راه‌و شهرسازی در یک هفته اخیر نشان دهنده حجم کار و تلاشی است که در هر استان در این زمینه صرف شده است.

هرمزگان

معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: برنامه ششم توسعه به عنوان برنامه مکان محور روی سواحل مکران متمرکز شده است.

قزوین

رئیس شورای هماهنگی مدیران راه و شهرسازی استان گفت: با توجه به ظرفیت بی‌مانند استان در حوزه حمل‌ونقل و قرار گرفتن در مسیر راه ابریشم، طی مکاتبه‌ای با وزیر راه و شهرسازی آمادگی خود را برای تهیه برنامه جامع اقتصاد حمل‌ونقل با رویکرد بازآفرینی با نگاه به طرح جامع حمل‌ونقلی موجود اعلام کردیم که مورد استقبال ایشان نیز قرار گرفت.

سیستان و بلوچستان

استاندار سیستان وبلوچستان گفت: رئیس جمهوری دستور اختصاص پنج هزار میلیارد ریال را برای ادامه پروژه راه آهن چابهار- زاهدان به رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور ابلاغ کرده است.

استاندار سیستان و بلوچستان با اعلام اینکه طرح توسعه بندرشهید بهشتی چابهار درسه شیفت کاری ادامه دارد، گفت: راه اندازی مرحله نخست طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار در بهار ۹۶ عیدانه دولت تدبیر و امید به مردم ایران به ویژه سیستان و بلوچستان و کشورهای همسایه و هم مرز آبی و خاکی است.

البرز

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان البرز با اشاره به اینکه این استان تنها نیم درصد راه‌های کشور را به خود اختصاص داده بر ضرورت اتخاذ تدابیری برای رفع ترافیک در محورهای این استان که ۱۲ درصد بار ترافیکی کشور را متحمل است تاکید کرد.

همدان

استاندار همدان همراه معاونت امور عمرانی، شهردار همدان، مدیرکل راه و شهرسازی و سایر مدیران ذی‌ربط از مناطق حاشیه‌نشین استان بازدید کرد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان در بازدید از راهدارخانه رسول آباد واقع در محور مواصلاتی همدان بهار گفت: راهداری امنیت جاده است و راه‌های مواصلاتی به یاری راهداران ایمن‌سازی می‌شوند.

اصفهان

با هدف حفظ و حراست از اراضی دولتی، ۱۳ هکتار از اراضی دولتی شهر افوس از توابع شهرستان بویین و میاندشت در استان اصفهان رفع تصرف شد.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اصفهان میزان متوسط جابه‌جایی بار روزانه در محورهای این استان را ۱۱۷ هزار و ۵۳۰ تن اعلام کرد و از صدور روزانه ۷۲۰۰ بارنامه در اصفهان خبر داد.

آذربایجان غربی

در سومین جلسه کارگروه تخصصی امور زیربنایی و شهرسازی با صدور هشت مجوز احداث بنا و تأسیسات در اراضی خارج از محدوده قانونی و حریم شهرهای آذربایجان غربی موافقت شد.

خوزستان

استاندار خوزستان در حاشیه مراسم آغاز عملیات اجرایی جاده کمربندی مسجدسلیمان گفت: امیدواریم پروژه جاده کمربندی مسجدسلیمان و دیگر پروژه‌ها مثل پروژه فرودگاه، پتروشیمی و آلومینیوم در مسجدسلیمان، در آینده نه‌چندان دور مسیر توسعه و آبادانی را برای این شهر به ارمغان بیاورند و مسجدسلیمان را از حالت فرسودگی خارج کند.

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان گفت: عملیات ساخت پل نهم اهواز بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

اردبیل

مدیرکل دفتر ستاد ملی بازآفرینی شهری وزارت راه و شهرسازی گفت: در قالب ستاد بازآفرینی شهری که در سطح کشور سیاست‌گذاری‌ها و برنامه‌های عملیاتی برای بازآفرینی در محلات قدیمی شهر اردبیل در دستور کار قرار گرفته، در بیش از ۲ هزار و ۷۰۰ محله کشور برنامه‌های احیا و بازسازی بافت فرسوده اجرا می‌شود، این در حالیست که به گفته سرپرست راه و شهرسازی استان اردبیل با هدف احیا و بهسازی بافت‌های فرسوده و تاریخی در شهرهای استان اردبیل برای یک هزار و ۵۰۰ واحد تسهیلات بانکی پرداخت می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اردبیل درنشست مطبوعاتی اعلام کرد که این استان توانسته رتبه اول كشوری رادر كاهش تلفات جاده‌ای کسب کند و درهشت ماه نخست امسال نیز به کاهش شش درصدی تلفات جاده‌ای دست یافته‌ایم.

چهارمحال و بختاری

هم‌زمان با گرامیداشت یکم دی‌ماه روز راهدار ۲۰ راهدار، سه پلیس، چهار همیار بخش حمل‌ونقل، ۲ راننده بخش مسافر و ۱۸ راننده بخش کالا در چهارمحال و بختیاری تجلیل شدند.

ایلام

در بازدید شورای فنی استان ایلام از محور ارتباطی ایلام- ملکشاهی- آبدانان و تونل کبیرکوه و همچنین جلسه این شورا، پیشرفت فیزیکی و اعتباری تونل کبیرکوه مورد بررسی قرار گرفت و برای مشکل رانش کوه گردنه گوراب محور ملکشاهی – آبدانان تصمیماتی اتخاذ شد.

بوشهر

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بوشهر با بیان اینکه سیستم نوبت مجازی بار از اوایل آذر امسال در بندر بوشهر راه‌اندازی شد، گفت: تا یک ماه دیگر مرحله بعد راه‌اندازی این سامانه با اتصال به گمرک به طور یکپارچه، افتتاح می‌شود.

مازندارن

نخستین كنفرانس ملی ایمنی، بهداشت و محیط زیست در صنعت ساختمان با حضور معاون وزیر راه وشهرسازی و مسئولان ستادی و استانی به مدت دو روز در محمودآباد مازندران برگزار شد.

کرمان

بیست و ششمین جلسه ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار با محوریت ارائه گزارش وضعیت محدوده‌ها و محلات بازآفرینی شهری استان کرمان، بررسی و تصویب آئین‌نامه مدیریت نظام اسکان جمعیت روستاهای حریم شهرها و ارائه گزارش توانمندسازی شهرستان قلعه‌گنج از سوی بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی روز سه‌شنبه هفتم دی ماه برگزار شد.

کردستان

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان از احداث ۱۱۰ کیلومتر راه روستایی آسفالته طی امسال در استان خبر داد.

لارستان

با ورود سرمایه‌گذار بومی پروژه ساخت آزادراه لامرد- پارسیان در لارستان به بخش خصوصی واگذار شد.

گلستان

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‎ای گلستان با ارائه پیشنهادی خواستار حذف عوارض ترانزیت برای کامیون‎های ایرانی شد، این در حالیست که وی با اشاره به آمار تصادفات جاده‎ای برون‎شهری و روستایی گفت: میزان تلفات جاده‎ای در هشت ماه ابتدای امسال‌ ۱۷۲ مورد بوده که در مقایسه با مدت مشابه ۱۳ درصد کاهش نشان می‎دهد.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان با توجه به اهمیت پیشگیری و کاهش اثرات و خسارات ناشی از بلایای طبیعی گفت: مرکز تحقیقات مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی به منظور تکمیل شبکه زلزله‌نگاری کشور، اقدام به نصب و راه‌اندازی ۲۲ دستگاه شتاب‌نگار برای ثبت و ضبط ارتعاشات زمین‌لرزه در استان کرده است.

کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمداز پبشرفت ۶۰ درصدی محور سرفاریاب - باغچه سادات خبر داد.

قم

اکبر سلیمیان معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قم اعلام کرد : نخستین پل از طرح بهسازی  پل‌های ده‌گانه محورهای جاده‌ای استان در بزرگراه امام علی (ع )شهر قم تکمیل گردید.

یزد

اداره کل راه و شهرسازی استان در راستای ایفای وظایف ذاتی خود در حوزه شهرسازی و به‌منظور تهیه طرح‌های توسعه و عمران شهری برای هریک از شهرهای استان با توجه به ضوابط و استانداردهای مصوب در حال فعالیت است و در چارچوب قوانین و مقررات موجود و مصوبات شورای عالی شهرسازی و معماری ایران این فعالیت‌ها را به پیش می‌برد که در ۴ بخش طرح‌های جامع، جامع‌تفصیلی، تفصیلی و مجموعه شهری است.

فارس

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان فارس در جلسه هم‌اندیشی کمیته اقتصاد مقاومتی (اقدام و عمل) حمل‌ونقل جاده‌ای استان فارس گفت: در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری و سیاست‌های دولت خدمتگزار تدبیر و امید، توجه جدی به مزیت‌های نسبی اقتصادی استان به‌ویژه در حوزه جذب سرمایه‌گذاری در ابعاد مختلف فعالیت‌های حمل‌ونقل جاده‌ای بیش از بیش مورد توجه جدی قرار گیرد./

نظر شما