شناسهٔ خبر: 32627 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در استان همدان برگزار شد:

برگزاری جلسه ستاد بازآفرینی شهری پایدار شهرستان کبودرآهنگ استان همدان

نشست رئیس اداره عمران و بهسازی شهری استان همدان از برگزاری جلسه ستاد بازآفرینی شهری پایدار شهرستان کبودرآهنگ به ریاست فرماندار این شهرستان در محل فرمانداری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان همدان، در این جلسه روسای ادارات و دستگاه‌های عضو ستاد بازآفرینی شهرستان، شهرداری و اداره کل راه و شهرسازی استان همدان و دیگر مسئولین شهرستانی حضور داشتند.

محمدرضا قرایی گفت: در این جلسه محدوده‌های هدف احیاء، نوسازی و بهسازی و بازآفرینی شهر کبودرآهنگ در پنج گونه‌بندی شامل، بافت تاریخی شهرها، پهنه‌های نابسامان میانی شهرها، پهنه‌های شهری با پیشینه روستایی، پهنه سکونت‌گاه‌های غیررسمی و پهنه‌های ناهمگون دسته‌بندی گردید که به عنوان «محدوده‌های هدف بازآفرینی» از آن نام برده می‌شود.

وی گفت: محدوده‌های هدف بازآفرینی با همکاری شهرداری کبودرآهنگ و اداره کل راه و شهرسازی استان همدان و اداره راه و شهرسازی شهرستان کبودرآهنگ در طول مدت بیش از نه ماه تهیه و ارائه شد.

وی ادامه داد: در ادامه جلسه پس از بحث و بررسی پهنه‌ها و محلات مختلف شهر و محدوده‌های هدف بازآفرینی شهر کبودرآهنگ به مساحت ۹۲.۳۲ هکتار که ۲۸.۱ درصد محدوده خالص شهر کبودرآهنگ را در بر می‌گیرد به تصویب رسید و مقرر شد جهت تصویب در دستور کار ستاد بازآفرینی شهری پایدار استان همدان قرار گیرد.

قرائی در پایان افزود: با توجه به اینکه ۲۸.۱ درصد شهر کبودرآهنگ با مشکل مواجه می‌باشند مقرر شد حداقل ۳۰ درصد اعتبارات کلیه دستگاه‌های اداری به منظور هزینه در این محدوده‌های بازآفرینی برنامه‌ریزی و اقدام لازم صورت پذیرد.

نظر شما