شناسهٔ خبر: 32658 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

رییس سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد

آخرین وضعیت درخواست‌های جدید برای تاسیس شرکت هواپیمایی/ تاکید بر تامین کفایت‌سرمایه و هماهنگی ایرلاین‌ها با استانداردها

علی عابدزاده رییس سازمان هواپیمایی کشوری، اظهار کرد: درطول ماه‌های گذشته درخواست های بسیاری برای آغاز به کار ایرلاین‌های جدید به سازمان هواپیمایی کشوری ارائه شده و این سازمان با بررسی آنها، به برخی درخواستها مجوز رسمی فعالیت داده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی علی عابدزاده رییس سازمان هواپیمایی کشوری، اظهار کرد: با توجه به بهبود نسبی جایگاه صنعت هوایی ایران پس از اجرایی شدن توافق هسته‌ای، سرمایه‌گذاران جدیدی در طول ماه‌های گذشته درخواستهای رسمی را برای تاسیس ایرلاین‌های جدید به سازمان هواپیمایی کشوری ارائه کرده‌اند.

به گفته وی این سازمان با بررسی دقیق این درخواستها و سنجش شرایط آنها با توجه به دستور العمل‌های موجود، نسبت به آغاز به کار آنها تصمیم گیری کرده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در ماه‌های گذشته بین پنج تا شش ایرلاین مجوزهای ابتدایی برای آغاز به کار را دریافت کرده‌اند، گفت: این شرکتها با دریافت مجوز، اقدامات ابتدایی خود برای تامین سرمایه لازم و خرید و وارد کردن هواپیماهای جدید به شبکه هوایی کشور را آغاز کرده‌اند که نتیجه اقدامات آنها در آینده نزدیک مشخص خواهد شد.

عابدزاده درباره احتمال صدور مجوز جدید نیز به ایسنا گفت: پس از مجوزهایی که سازمان هواپیمایی در ماه‌های قبل صادر کرده، شرایط در حال ارزیابی است تا آغاز به کار این شرکتها کلید بخورد، طبق ضوابط و قوانین موجود، سازمان درخواستهای رسمی را بررسی خواهد کرد و درصورت فراهم بودن شرایط به سرمایه گذاران اجازه فعالیت در این حوزه داده خواهد شد.

رییس سازمان هواپیمایی کشوری خاطر نشان کرد: طبق دستورالعمل‌های ارائه شده، چه ایرلاین‌های جدید و چه شرکتهایی که از گذشته در این حوزه فعالیت می‌کنند، باید به کف کفایت سرمایه برسند و شرایط ناوگان خود را نیز با استانداردهای در نظر گرفته شده هماهنگ کنند.

نظر شما