شناسهٔ خبر: 32671 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه و شهرسازی:

تشریح مزایای ادغام و ساختار جدید ادارات كل استانی/ صدور مجوز ساخت و ساز در حریم راه‌ها بر عهده ادارات راهداری است/ برندسازی شرکت‌های مسافربری به زودی اجرا می‌شود

داود کشاورزیان رئیس سازمان راهداری با بیان اینکه «گرفتن مجوز و تمام فرصت‌های حاشیه راه‌ها در یک اداره کل به‌صورت واحد انجام گیرد» تصریح کرد: هرگونه ساخت‌وساز در نوار مصوب حریم راه‌ها و ١٠٠ متری صرفاً با مجوز راهداری صورت می‌پذیرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از  روابط عمومی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای مهندس داود كشاورزیان معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس این سازمان در اولین نشست کارکنان اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ استان هرمزگان پس از ادغام دو حوزه راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با تأکید بر وظایف گسترده و اهمیت خدمات بخش اظهار داشت : از حدود  ١٢  سال پیش موضوع ادغام دو بخش در ستاد مرکزی و معاونت  مربوطه  در وزارتخانه اجراشده بود ولی در استان‌ها در دو حوزه  ، كارها پیگیری می‌شد لذا با توجه به  تصمیمات در سطح كلان مسئله ادغام در استان‌های سراسر به علت وظایف سنگین مدیران راه و شهرسازی و به جهت حیطه گسترده کاری، طی پیگیرهای مکرر این امر مورد تصویب شورای اداری قرار گرفت که هم‌اکنون مراحل ادغام در تمامی استان‌های کشور به‌خوبی پشت سر گذاشته‌شده و تقریباً تکلیف کارکنان ،  ساختمان‌ها و ماشین‌آلات نیز تا حدودی مشخص گردیده است.

وی  با اشاره به ساختار جدید ادارات كل استانی گفت: یقیناً این ادغام مزایایی داشته که وزیر محترم راه و شهرسازی به این امر تأکید زیادی داشتند که باید نگهداری راه‌ها و ساماندهی آن‌ها، گرفتن مجوز و تمام فرصت‌های حاشیه راه‌ها دریک اداره کل به‌صورت واحد انجام گیرد مخصوصاً مجوز گرفتن برای مجتمع‌های خدماتی رفاهی بین‌راهی  را برای متقاضیان راحت‌تر کرده است و هرگونه ساخت‌وساز در نوار مصوب حریم راه‌ها و ١٠٠ متری صرفاً با مجوز راهداری صورت می‌پذیرد که طی تصویب معاونت ریاست جمهوری  صدور مجوز تنها بر عهده ادارات راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان‌ها بوده  و نیازی به دخالت  سایر ارگان‌ها نیست  لذا این امر  باعث ساده شدن مراحل کارها می‌گردد و باید از این فرصت‌ها به‌عنوان ظرفیت  سرمایه‌گذاری در تبلیغات حاشیه راه‌ها باید استفاده نمود. 

 کشاورزیان  وظایف  مدیران را در ساختار جدید راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای مهم دانست و افزود: لازم است مدیران کل خصوصاً مدیرانی که سابقه مستقیم مدیریت در حوزه راهداری را قبلاً" نداشتند زمان بیشتری را جهت آشنایی با راه‌ها صرف نموده و با دقت کافی و وافی جهت بهبود و نگهداری وضعیت راه‌ها کوشا باشند که بتوانند مأموریت خود را به نحو احسن به سرانجام برسانند و درراه به ثمر رساندن این ادغام  به‌صورت واقعی از هیچ کوششی دریغ نورزند و به مسائل حاشیه‌ای نیز پرداخته نشود زیرا با متخلفان برخورد جدی و قانونی خواهد شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی اشاره‌ای نیز به پیگیری ساختار اداری و چارت جدید سازمان نموده تصریح كرد: در حال حاضر به‌هیچ‌وجه مجوز تأسیس و ساخت اداره جدید داده نخواهد شد زیرا تعداد ادارات راهداری دو برابر اداره راه شهرسازی است و ممکن است در آینده بنا به‌ضرورت یا به خواست مقامات استانی برای درخواست‌کنندگان مجوز گرفته شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت : اولویت اصلی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در راه‌های كشور و نگهداری بحث ایمنی است که چنانچه به جهت سهواً" خدای‌ناکرده قصوری صورت بگیرد مسئولیت کیفری متوجه روسای ادارات و مدیران خواهد شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین تأکید كرد : خط‌کشی به‌موقع  راه‌ها، تأمین تابلو هاوعلایم جاده‌ای ، ترمیم شانه خاکی ، پاک‌سازی حریم راه‌ها کمک به ارتقاء ایمنی و کاهش سوانح جاده‌ای است که با رعایت قوانین و مقررات از سوی كاربران باید دقت کرد که هیچ ضعفی در مسئله ایمنی راه‌ها بجا نماند.

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای جایگاه و موقعیت استراتژیکی و حمل‌ونقلی استان هرمزگان  را به‌عنوان قطب مهم اقتصادی كشور دانست و گفت: یکی از استان‌هایی که بیشترین سهم درجابجایی کالا را دارد استان هرمزگان است لذا سازمان از مدت‌ها قبل طرح راه‌اندازی سیستم نوبت‌دهی مجازی را به‌عنوان یک پروژه ارزنده و بسیار مفید و مؤثر در دستور كار داشته و نسبت به راه‌اندازی آن در ماه‌های اخیر اقدام نمود كه با اجرای این طرح  رانندگان بجای اتلاف وقت و توقف‌های طولانی جهت  دریافت نوبت حمل كالا ، اوقات بیشتری در کنار خانواده خود خواهند بود و به امورات و کارهای  فردی و خانوادگی خواهند پرداخت .

مهندس کشاورزیان در ادامه سخنان خود اشاره‌ای به آئین‌نامه مسافر نمود و گفت : آئین‌نامه جدید شرکت‌های حمل‌ونقل مسافر به‌زودی با توجیه نمودن صاحبان شرکت‌های مسافربری باید آغاز گردد و همه مکلف‌اند در یک سیر یکسان با بغل نویسی  ناوگان ، رنگ لباس یكسان کارکنان و تابلو و یا همان برند شرکت‌های فعال و توانمند دریک برند و نام یکسان کار کنند و هدف از اجرای این طرح ساده نمودن و سرعت بخشیدن به روند کار مردم است.

بر اساس این گزارش مهندس كشاورزیان در پایان این سفر كه معاون راهداری و مدیرکل دفتر ریاست سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای همچنین مدیران كل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و راه و شهرسازی استان هرمزگان وی را همراهی می‌کردند از محورهای مواصلاتی غرب استان بازدید  و در جهت تسریع در انجام امور راهداری دستورات لازم ابلاغ و داشتن  راه ایمن  جهت سفرهای برون‌شهری را حق مسلم  هم‌وطنان و رانندگان دانست .

نظر شما