شناسهٔ خبر: 32672 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در برنامه تکریم و معارفه فرمانده یگان حفاظت از اراضی ملی استان اصفهان مطرح شد:

استان اصفهان یکی از حساس‌ترین استان‌ها در زمینه حفاظت از اراضی است/ تاکید بر تحویل اراضی به فرماندهان یگان حفاظت

جلسه مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در برنامه تکریم و معارفه فرمانده یگان حفاظت از اراضی ملی استان گفت: یگان حفاظت از اراضی بازوی اجرایی راه و شهرسازی جهت اعمال مصوبات و احکام و برخورد با متخلفین و متجاوزین به اراضی ملی است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان، برنامه تکریم و معارفه فرمانده یگان حفاظت از اراضی سازمان ملی زمین و مسکن به ریاست حجت اله غلامی مدیرکل راه و شهرسازی استان و با حضور علی اخلاقی مدیرکل توسعه منابع سازمان ملی زمین و مسکن و سرهنگ علی عباس نژاد فرماندهی یگان حفاظت از اراضی ملی این سازمان و کلیه روسای راه و شهرسازی شهرستان‌ها برگزار شد.

حجت اله غلامی مدیرکل راه و شهرسازی استان با اشاره به آسیب‌هایی که در بخش املاک و حفظ اراضی دولتی در شهرستان‌ها به این بخش وارد شده گفت: نیاز به تشکیل این یگان از سال‌های قبل موردنیاز بوده تا بتوانیم در کنار این یگان از اراضی دولتی که به‌عنوان بیت‌المال محسوب می‌شوند حفاظت نمود.

وی افزود: در بخش املاک و حقوقی خوشبختانه به‌صورت هفتگی جلسات هیات نمایندگی تشکیل و همه موارد بررسی و واگذاری‌ها به‌روز شده است. در این بخش بیش از ۲۰۰۰ پرونده در محاکم قضایی موجود است که عمدتاً تصرفات، تجاوزات و شکایاتی بوده که در بسیاری از آن‌ها از جمله یک‌میلیون و ۱۰۰ هزار مترمربع زمین در شرق شهید کشوری معروف به قلعه مروان است که این اداره کل در جریان آن حاکم شده و بیش از یک‌میلیون مترمربع نیز در بختیار دشت است که دستور قلع بنا اخذ گردیده و با حضور یگان حفاظت حکم آن اجرا خواهد شد.

علی اخلاقی مدیرکل منابع انسانی سازمان ملی زمین و مسکن ضمن تشکر از اقدامات انجام گرفته در حفظ اراضی ملی در استان اصفهان گفت: حدود یک‌میلیون و ۵۰۰ هزار هکتار اراضی ملی در کشور موجود است که یکی از حساس‌ترین استان‌های ما در این زمینه استان اصفهان است چرا که حفاظت از یک متر زمین در استان اصفهان بسیار حساس‌تر و با ارزش‌تر از هکتارها زمین در مکانی دیگر است.

وی با اشاره به برنامه تکریم و معرفی فرماندهی یگان حفاظت از اراضی در استان بیان کرد: این فرماندهی زیر نظر مدیریت راه و شهرسازی و با تأکید بر نظارت کامل مدیرکل استان بر فعالیت‌های یگان و با حساسیت بسیار زیاد در حفظ حقوق بیت‌المال انجام وظیفه می‌نماید.

سرهنگ علی عباس نژاد فرمانده یگان حفاظت از اراضی سازمان ملی زمین و مسکن نیز گفت: یگان حفاظت از اراضی بر اساس دو مصوبه قانونی ماده ۲۳۳ قانون برنامه پنجم توسعه و دستورالعمل تشکیل یگان در دستگاه‌های اجرایی مصوب مقام معظم رهبری تشکیل شده که این یگان به‌عنوان ضابط قضایی عمل می‌کند و بنا براین قوانین، قدرت اجرایی و همکاری قانونمند این یگان را در کنار راه و شهرسازی مضاعف می‌نماید.

وی گفت: موضوع حفاظت از اراضی موضوعی ملی است که متأسفانه وضعیت حفاظت از اراضی در سازمان ملی زمین و مسکن وضعیت مطلوبی ندارد.

وی با بیان اینکه حفاظت از اراضی ملی وظیفه همه ماست افزود: لازم است ۱۰۰ درصد این اراضی به فرماندهان یگان جهت حفاظت تحویل گردد.

گفتنی است در پایان از خدمات سرهنگ علی میر احمدی تقدیر و سرهنگ عبدالله علیان به‌عنوان فرمانده جدید این یگان معرفی شد.

نظر شما