شناسهٔ خبر: 32694 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل نگهداری راه و ابنیه فنی سازمان راهداری:

ایجاد محورهای جایگزین در لارستان می‌تواند مبنای توسعه حمل‌ونقل کشور باشد

جاده مدیرکل نگهداری راه و ابنیه فنی سازمان راهداری و حمل نقل جاده‌ای وزارت راه و شهرسازی گفت: ایجاد محورهای جایگزین در لارستان می‌تواند مبنای توسعه حمل‌ونقل کشور باشد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی لارستان، دکتر اکبری مدیرکل نگهداری راه و ابنیه فنی سازمان راهداری و حمل نقل جاده‌ای وزارت راه و شهرسازی طی سفر دو روزه به همراه مهندس شادمانی مدیریت راهداری و مهندس کیانپور رئیس اداره نگهداری راه و ابنیه فنی اداره کل راه و شهرسازی لارستان از راه‌های حوزه استحفاظی این اداره کل بازدید کرد.

اکبری در حاشیه این بازدید گفت: راه‌های حوزه استحفاظی این اداره کل را با توجه به نزدیکی به استان هرمزگان که مبدأ و مقصد صادرات و واردات کشور است مهم و حیاتی قلمداد کرد و افزود: اگر بخواهیم ارزیابی خود را نسبت به این راه‌ها بیان کنیم و مقایسه‌ای در این خصوص داشته باشیم پتانسیل‌های خوبی برای توسعه کریدورهای موازی در منطقه لار به بندرعباس وجود دارد که خود می‌تواند محورهای جایگزینی باشد و مبنای توسعه در حمل‌ونقل کشور را به وجود آورد.

وی برآیند کیفی در حوزه لارستان را از میانگین بالاتر دانست و تلاش همکاران حوزهٔ راهداری را قابل‌تقدیر عنوان کرد و ادامه داد: امیدواریم بتوانیم با توجه به تلاش راهداران در این اداره کل، حمایت خوبی را در خصوص ایمنی راه‌ها داشته باشیم ونیز اقدامات در خصوص اصلاح شیب شیروانی، ایمن‌سازی موانع پرتگاهی که بسیار در جاده‌ها تأثیرگذار است می‌تواند چهرهٔ بهتری را به راه‌های این منطقه بدهد.

مدیرکل نگهداری راه و ابنیه فنی سازمان راهداری و حمل نقل جاده‌ای انتخاب مسیرهای جایگزین و احداث تونل در جهت حذف گردنه‌های پرخطر را اقدامی اساسی جهت تسهیل در عبور و مرور مردم و بالا بردن ضریب ایمنی دانست و خاطرنشان کرد: هم‌اکنون نگهداری از همین گردنه‌ها هم چالش بسیار بزرگی است که با بررسی‌های صورت گرفته در این سفر و مشاهدات عینیان شا الله این موضوع هم بیش از پیش در دستور کار قرار خواهد گرفت. همچنین امیدواریم مشکلات مربوط به بحث هدایت آب‌های سطحی و زه کشی پل‌ها که از دغدغه‌های همکاران ما در اداره کل راه و شهرسازی لارستان بود به‌زودی برطرف شود.

این مقام مسئول همچنین اولویت در حوزه نگهداری راه و ابنیه فنی را بیشتر در راه‌های ورودی و خروجی استان و مراکز بین دو شهرستان اعلام و تصریح کرد: راه‌های که امکان توسعه برای آینده داشته باشد و بتواند یک کریدور جدید را به وجود آورد از اولویت‌های کاری ما در این مجموعه هست.

نظر شما