شناسهٔ خبر: 32712 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

آغاز عملیات بهسازی محور آهو دشت به مزرعه‌ها در شوش استان خوزستان

بازدید عملیات بهسازی و روکش آسفالت جاده ارتباطی منطقه آهودشت به روستاهای مزرعه در بخش شاوور شوش با حضور معاون ساخت و توسعه آزادراه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی خوزستان، سیدحسن میرشفیع معاون ساخت و توسعه آزادراه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور در جمع خبرنگاران در شوش گفت: این پروژه ۲۵ کیلومتری تردد بیش از ۳۸ روستا را سهولت می‌بخشد.

میر شفیع افزود: عملیات بهسازی محور آهو دشت به مزرعه‌ها با اعتبار ۱۰۰ میلیارد ریال آغاز شده است.

معاون ساخت و توسعه آزادراه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور ابراز امیدواری کرد؛ بهسازی و روکش آسفالت این محور روستایی ظرف مدت ۱۸ ماه به پایان برسد.

فرماندار شهرستان شوش نیز در این آیین به خسارات وارده به جاده‌های روستایی و سایر زیرساخت‌های این شهرستان بر اثر سیل اوایل امسال اشاره کرد و گفت: بخش زیادی از جاده‌های روستایی این شهرستان در این سیل دچار آسیب شده است.

رضا نجاتی با قدردانی از توجه ویژه وزارت راه و شهرسازی به مشکل جاده‌های روستایی این شهرستان افزود: میزان تخریب جاده‌های روستایی شوش ناشی از سیل اواخر فروردین‌ماه امسال بالاست.

وی گفت: اولین وزارتخانه که پس از وقوع سیل به یاری شهرستان شوش شتافت وزارت راه و شهرسازی است که جای تقدیر دارد.

وی گفت: جاده‌های روستایی شهرستان شوش به واسطه اینکه ۷۰ درصد این شهرستان در مناطق روستایی سکونت دارند از تردد بالایی برخوردارند لذا همچنان از وزارت راه و شهرسازی انتظار می‌رود برای بهسازی و استانداردسازی جاده‌های روستایی شهرستان شوش وارد عمل شود.

نجاتی طرح‌های راهسازی به ویژه در مناطق روستایی را از اولویت‌های این شهرستان برشمرد و گفت: از آنجا که شغل ساکنان مناطق روستایی شهرستان شوش کشاورزی است لذا احداث جاده مناسب و استاندارد از نیازهای ضروری این شهرستان است.

وی همچنین از اهالی منطقه آهودشت که به دلیل نبود جاده مناسب تاکنون دچار مشکل و سختی شده‌اند عذرخواهی کرد.

با اجرای این طرح ساکنان ۳۸ روستای بخش شاوور از جاده مناسب و استاندارد بهره‌مند می‌شوند.

سیل فروردین‌ماه امسال به ۵۰۰ کیلومتر از جاده‌های روستایی شمال خوزستان خسارت وارد کرد.

طغیان رودخانه دز در اواخر فروردین امسال موجب آب‌گرفتگی و یا خسارت به ۱۹ روستای شهرستان شوش در شمال خوزستان شد.

شهرستان شوش دارای ۲۲۰ روستا و بیش از ۲۰۰ هزار نفر جمعیت است.

نظر شما