شناسهٔ خبر: 32721 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

توسط اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان صورت گرفت:

ساماندهی و اصلاح ۳۳ نقطه پرحادثه در محورهای استان همدان

رفع نقطه پرحادثه سرپرست معاونت راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان گفت: در راستای کاهش حوادث جاده‌ای طی ۹ ماهه امسال ۳۳ نقطه پرحادثه در محورهای استان همدان ساماندهی و اصلاح شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان، حمیدرضا پروشی خرم گفت: یکی از وظایف اصلی و اولویت‌های مهم راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان شناسایی نقاط حادثه‌خیز و رفع آن‌ها است؛ که طی ۹ ماهه امسال نسبت به رفع ۳۳ مورد از این نقاط اقدام شده است.

وی تصریح کرد: همچنین از ابتدای سال جاری تاکنون ۵۳ مورد دوربرگردان و پارکینگ نیز در جاده‌های استان احداث و ۳۳ کیلومتر از راه‌های استان همدان آسفالت رگلاژی شدند.

پرورشی خرم بیان کرد: در سطح جاده‌های استان اقدامات بسیار مؤثری در رابطه با ایمن‌سازی راه‌ها به‌منظور ایجاد بستر مناسب، تردد و کاهش تلفات و حوادث جاده‌ای صورت گرفته است.

وی افزود: امسال لکه‌گیری راه‌های آسفالته به میزان ۱۹۶ هزار و ۶۰۹ مترمربع و پاک کردن، تنظیم قنوها با گریدر به میزان ۴۹۹۳.۵ کیلومتر، ۳۳۸.۷۵ کیلومتر شانه سازی راه‌های آسفالته، ۴۲۵۶.۱ کیلومتر رگلاژ و تسطیح شانه راه‌های آسفالته، ۳۳۷.۷ کیلومتر رگلاژ راه‌های شنی انجام شده است.

سرپرست معاونت راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان گفت: از دیگر کارهای انجام شده می‌توان به ۳۳ مورد از اصلاح تقاطع‌ها، ۷۳ مورد از اصلاح پیچ‌های خطرناک، ۳۷۰ مورد زه کشی و دریواسیون پل‌ها اشاره کرد.

وی از پاک‌سازی شانه و حریم راه از نخاله و زباله به میزان ۶۷۴۴ کیلومتر خبر داد و بیان کرد: آسفالت شانه راه‌ها به میزان ۴۴.۹ کیلومتر، موج تراشی سطوح آسفالته به میزان ۱۴۳ هزار و ۶۰۰ مترمربع، تعمیر و مرمت و نگهداری پل‌های کوچک ۴۶ دستگاه، تعمیرات اساسی پل‌های بزرگ ۹ دستگاه، احداث و تعریض پل‌ها ۱۷ دستگاه تنقیه و لایروبی پل‌ها ۱۵۴۵ مورد در طی ۹ ماهه اخیر انجام شده است.

پرورشی خرم اظهار کرد: با توجه به اینکه عملکرد حوزه راهداری از حساسیت بالایی برخوردار است، تجهیزات و ماشین‌آلات آن هم باید از سلامت فنی کافی برخوردار باشند تا بتوانند در مواقع بحران به درستی عمل کرده و کار آن‌ها با اختلال مواجه نشود.

سرپرست معاونت راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان گفت: علاوه بر تعمیر و تجهیز ماشین‌آلات موجود برای انجام بهتر عملیات زمستانی، طی ۹ ماهه سال جاری ۲ دستگاه ماشین‌آلات نیز برای عملیات راهداری در سطح استان خریداری شده است.

نظر شما