شناسهٔ خبر: 32738 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

آذری خبر داد:

آغاز عملیات اجرای فیبر نوری سایت‌های ILS و DVOR در فرودگاه گرگان

رامین آذری مدیرکل فرودگاه‌های استان گلستان از آغاز عملیات اجرای فیبرنوری سایت‌های ILS و DVOR به طول ۱۰ کیلومتر برای انتقال دیتا سایت ILS و سیستم دوربین‌های مدار بسته سایت‌های کمک ناوبری از صبح امروز در فرودگاه گرگان خبر داد.

رامین آذری مدیرکل فرودگاه‌های استان گلستان در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، گفت: از صبح امروز(۱۲ دی ماه) اجرای پروژه فیبر نوری برای ایجاد ارتباط میان برج و بخش الکترونیک با سایت دستگاه‌های کمک ناوبری ILS و DVOR فرودگاه گرگان آغاز شده است.

وی با توضیح اینکه عملیات حفاری و جاگذاری فیبر نوری از صبح امروز به مدت یک ماه آغاز شد، گفت: فیبر مورد نیاز این پروژه ۱۰ کیلومتر است که شرکت فرودگاه‌ها با صرف اعتباری معادل ۲۵۰ میلیون تومان خریداری کرده است.

آذری با یادآوری اینکه دستگاه کمک ناوبری ILS روز ۵ دی ماه تحویل فرودگاه گرگان شد، گفت: با نصب دستگاه کمک ناوبری ILS در این فرودگاه تا ماه آینده که با اعتباری بالغ بر۶ میلیارد تومان خریداری شده است، دید خلبان به ۸۰۰ متر کاهش پیدا می‌کند که تاثیر بسزایی در‌ کاهش پروازهای ابطالی خواهد داشت.

آذری هم چنین خبر داد که به تازگی سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۰۱۹۹ برای اطلاع از پروازهای فرودگاه گرگان راه‌اندازی شده است و گفت: مسافران از استان گلستان یا حتی سراسر ایران با ارسال شماره پرواز یا نام شهر مقصد خود، می‌توانند از وضعیت پرواز طی روز جاری در فرودگاه گرگان مطلع شوند.

مدیرکل فرودگاه‌های استان گلستان اضافه کرد: با ارسال شماره پرواز، آخرین وضعیت پرواز مشخص می‌شود و با ارسال نام شهر مقصد، نخستین پرواز از نظر زمانی با ارسال پیامک به فرد اعلام می‌شود.

نظر شما