شناسهٔ خبر: 32774 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

سرپرست اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان شهرکرد خبر داد:

آغاز عملیات حذف نقاط پر تصادف محور سورشجان- سودجان

رفع نقاط پرحادثه سرپرست اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان شهرکرد گفت: به منظور بالا بردن ایمنی تردد جاده‌ای از آذرماه امسال عملیات اجرایی حذف نقاط پر تصادف محور سورشجان- سودجان، مطالبه چندین ساله مردم بخش لاران، مردم استان و گردشگران آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری، علیرضا مالکی سرپرست اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان شهرکرد با اعلام این خبر گفت: عملیات اجرایی حذف پیچ جاده ورودی شهر هارونی به طول ۹۱۲ متر با حجم خاک‌برداری و ترانشه برداری به مقدار ۲۳ هزار و ۸۲۸ مترمکعب و خاک‌ریزی به حجم ۳۹۸۵ مترمکعب، در حال انجام است.

 وی ضمن بیان نکات فنی این پروژه گفت: حجم بیس ۳۲۹۲ مترمکعب و مقدار ۸۳۲۲ کیلوگرم پریمکت و آسفالت قریب به ۸۸ هزار مترمربع است که با برآوردهای انجام شده مبلغ ۸ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل این پروژه مورد نیاز است.

مالکی در ادامه افزود: با حذف این نقطه حادثه‌خیز علاوه بر بالا بردن ضریب ایمنی نسبت به آزادسازی و شانه سازی حریم راه اقدام شد.

سرپرست اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان شهرکرد همچنین از حذف نقطه حادثه‌خیز وانان در این محور به طول ۲۳۰ متر و خاک‌برداری و ترانشه برداری به حجم ۱۵۰۰۰ مترمکعب خبر داد که با برآورد هزینه‌ای به مبلغ کل برآورد ۵ میلیارد ریال در حال اتمام است.

علیرضا مالکی با اشاره به آزادسازی و حذف نقطه حادثه‌خیز اسدآباد گفت: این عملیات با اعتباری بالغ بر ۳ میلیارد ریال از ابتدای آذرماه امسال آغاز شد که پس آزادسازی تخریب و عقب‌نشینی ساختمان‌ها و درختان کنار مسیر به طول ۲۲۰ متر، احداث دیوار حائل جهت تعریض مسیر به حجم ۴۰۰ مترمکعب و انجام خاک‌ریزی با مصالح تونان جهت اصلاح مسیر به حجم ۱۰۰۰ مترمکعب انجام شد.

وی اظهار امیدواری کرد با اقدامات انجام شد و اصلاح هندسی و فنی جاده شاهد کاهش تصادفات جاده‌ای در این محور باشیم.

شایان ذکر است: به ازای هر یک کیلومتر راه در استان چهارمحال و بختیاری یک پیچ خطرناک وجود دارد و از سه هزار و ۷۳۲ کیلومتر راه در چهارمحال و بختیاری، یک هزار کیلومتر راه شامل ۱۵۱ گردنه است. ترددهای بالای جاده‌ای در استان و شرایط جوی استان موجب می‌شود آمار تصادفات خصوصاً واژگونی ۱۷ درصد  افزایش یافته و عمده این تصادفات به دلیل واژگونی و ناشی از رفتار راننده‌ها است.

نظر شما