شناسهٔ خبر: 32786 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در نشست آموزشی ایمنی و ترافیک در مدارس حاشیه راه‌های خراسان شمالی مطرح شد:

ایمن‌سازی مدارس حاشیه جاده‌های خراسان شمالی نیازمند ۳ میلیارد ریال اعتبار است

نشست نشست توجیهی، آموزشی ایمنی و ترافیک در مدارس حاشیه راه‌ها با حضور مسئولین آموزش‌وپرورش و جمعی از مدیران مدارس حاشیه راه استان در محل اداره كل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان خراسان شمالی برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی، نشست توجیهی، آموزشی ایمنی و ترافیک در مدارس حاشیه راه‌ها با حضور مسئولین آموزش‌وپرورش و جمعی از مدیران مدارس حاشیه راه استان در محل اداره كل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان خراسان شمالی برگزار شد در این نشست حامد معروف رئیس اداره ایمنی و ترافیک گفت: اکنون بیش از ۱۵۰ مدرسه در حاشیه جاده‌های استان شناسایی شده‌اند که بر اساس اولویت باید ایمن‌سازی شوند.

وی با بیان اینکه اجرای طرح ایمن‌سازی در تمام مدارس حاشیه جاده‌های این استان با کمبود اعتبار روبه‌رو است افزود: به علت محدودیت اعتباری، نمی‌توانیم تمام این مدارس را زیر پوشش خدمات بیاوریم.

وی بیان کرد: ایمن‌سازی مدارس در حاشیه برخی محورها همچون محور بجنورد به جنگل گلستان و سایر محورهای پرحادثه و یا مدارسی که تعداد دانش‌آموز در آن زیاد است باید در اولویت قرار گیرند.

وی افزود: امسال ۱۵ مدرسه زیر پوشش طرح ایمن‌سازی فیزیکی و ۲۸ مدرسه زیر پوشش برنامه‌های ایمن‌سازی آموزشی قرار می‌گیرند.

رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان شمالی گفت: برای اجرای طرح‌های ایمن‌سازی فیزیکی در هر مدرسه ۱۲ میلیون تومان هزینه می‌شود و اجرای طرح ایمن‌سازی آموزشی در هر مدرسه نیز دو میلیون تومان اعتبار نیاز دارد.

معروف اظهار کرد: اجرای طرح‌های ایمن‌سازی مدارس حاشیه جاده‌ها توانسته است به طور چشم‌گیری وقوع حوادث را کاهش دهد به طوری که تلفات جانی دانش آموزان در سال‌های گذشته به صفر رسیده است.

استان ۹۴۰ هزار نفری خراسان شمالی افزون بر ۱۶۰ هزار دانش‌آموز دارد.

نظر شما