شناسهٔ خبر: 32792 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در دومین جلسه کمیسیون ایمنی راه‌های استان اصفهان مطرح شد:

ایمنی ورودی و خروجی شهرک‌های صنعتی و جایگاه‌های سوخت عاملی در کاهش تصادفات/ اولویت‌بندی نقاط پرتصادف و رفع این نقاط

جلسه معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گفت: دستگاه‌های مرتبط با ایمنی راه‌ها، راهکارهای کاهش تصادفات را از حیث خود مشخص و با اقدامات خود در راستای کاهش تصادفات تلاش نمایند و با اولویت‌بندی در رفع نقاط پرتصادف، این نقاط را مرتفع و ایمن نمایند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان، دومین جلسه کمیسیون ایمنی راه‌های استان به ریاست محمدعلی طرفه معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و با حضور حجت اله غلامی مدیرکل راه و شهرسازی استان و کلیه اعضای این کمیسیون در استانداری اصفهان تشکیل شد.

سرهنگ اصغر زارع رئیس عملیات پلیس‌راه استان در ابتدا با ارائه گزارشی از تصادفات در محورهای استان مهم‌ترین عامل وقوع تصادفات را عدم توجه به جلو، عدم توانایی کنترل سرعت و انحراف به چپ عنوان کرد و گفت: متأسفانه بیشترین معضل در تصادفات محورهای استان اصفهان سرعت غیرمجاز و در پی آن واژگونی خودرو است که پرت شدن سرنشینان به بیرون از خودرو عامل فوت است.

وی در این جلسه ضمن توصیه به رانندگان برای بستن کمربند ایمنی در وسایل نقلیه خود در ادامه افزود: استفاده از صندلی کودک و بستن کمربند جهت سرنشینان عقب خودرو نیز من‌بعد اعمال قانون خواهد شد.

حجت اله غلامی مدیرکل راه و شهرسازی استان نیز در ادامه با اشاره به دستورکار جلسه و با توجه به نقاط پرتصادف در استان بیان کرد: متأسفانه ورودی و خروجی‌های شهرک‌های صنعتی و جایگاه‌های سوخت استان به دلیل نداشتن ایمنی لازم یکی از نقاط پرتصادف در استان شناسایی شده که لازم است طرح ایمنی این نقاط تهیه و به دستگاه‌های مربوطه ابلاغ تا نسبت به رفع این نقاط اقدام گردد.

معاون هماهنگی امور عمرانی در پایان با جمع‌بندی موارد مطروحه و با توجه به آمار ارائه شده از بخش‌های مرتبط خواست تا دستگاه‌ها راهکارهای کاهش تصادفات را از حیث خود مشخص و با اقدامات خود در راستای کاهش تصادفات تلاش نمایند و با اولویت‌بندی در رفع نقاط پرتصادف، این نقاط را مرتفع و ایمن نمایند.

نظر شما