شناسهٔ خبر: 32822 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مدیركل فرودگاه‌های استان هرمزگان مطرح کرد

افزایش سوخت‌گیری پروازهای عبوری و امکان پذیرش هواپیماهای پهن پیكر در فرودگاه بندرعباس/ طلب ۵ میلیارد تومانی از شركت‌های هواپیمایی/ هزینه ۱۰ میلیارد تومانی برای توسعه فرودگاه

نشست مدیركل فرودگاه‌های استان هرمزگان ضمن اعلام غيراقتصادی بودن این فرودگاه از طلب ۵ میلیارد تومانی فرودگاه بندرعباس از شركت‌های هواپیمایی خبر داد و در عین حال گفت: این فرودگاه زیرساخت‌های لازم برای پذیرش هواپیماهای جدید را دارد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی محمد امانی مدیركل فرودگاه‌های استان هرمزگان در نشست خبری در جمع اصحاب رسانه با اشاره به ورود هواپیماهای جدید به كشور گفت: هم‌اكنون هواپیمای ۷۴۷ به صورت روزانه در فرودگاه بندرعباس پذیرش می‌شود و این فرودگاه زیرساخت‌های لازم برای پذیرش هواپیماهای پهن‌پیكر جدید را دارد.

وی با بیان اینكه هم از نظر تعداد مسافر و هم تعداد پرواز این فرودگاه پتانسیل بالایی دارد گفت: در حال حاضر پروازهای عبوری و پروازهای برون‌مرزی زیادی در این فرودگاه سوخت‌گیری می‌كنند.

امانی با اعلام اینكه استان هرمزگان ۱۳ فرودگاه عملیاتی دارد كه ۶ مورد از آن‌ها در مالكیت شركت فرودگاه‌هاست توضیح داد: روزانه بین ۱۰۰ تا ۱۱۰ پرواز در این ۱۳ فرودگاه انجام می‌شود.

مدیركل فرودگاه‌های استان هرمزگان همچنین خبر داد: از زمان ساخت ترمینال دوم این فرودگاه ظرفیت پذیرش مسافر از یك میلیون و ۱۰۰ هزار نفر به یك میلیون و ۲۵۰ هزار نفر افزایش یافته است.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص رقم طلب فرودگاه از ایرلاین‌هایی كه به این فرودگاه پذیرش می‌شوند گفت: فرودگاه بندرعباس ۵ میلیارد تومان از شركت‌های هواپیمایی طلب دارد.

این مقام مسئول همچنین فرودگاه بندرعباس را جزو فرودگاه‌های غیراقتصادی خواند و گفت: هزینه‌های فرودگاه بالا رفته است و با رقم هزینه ۲۰ میلیاردی، درآمد ما به ۹ میلیارد هم نمی‌رسد.

وی در تشریح پروژه‌های انجام شده در فرودگاه بین‌المللی بندرعباس توضیح داد: افزایش اپرون به مساحت ۴۰ هزار مترمربع و با اعتبار ۸۰ میلیارد ریالی صد در صد پیشرفت فیزیكی داشته و در آستانه افتتاح است. همچنین تغییر چیدمان ترمینال‌ها و نوسازی كانترها به مساحت ۶ هزارو ۵۰۰ مترمربع و با اعتبار ۲.۵ میلیارد ریالی صددر صد پیشرفت فیزیكی داشته است.

به گفته امانی ساختمان تكنیكال بلاك فرودگاه نیز پروژه مهم دیگری بوده كه در مرحله انتخاب مشاور قرار دارد.

مدیركل فرودگاه‌های استان هرمزگان همچنین از پروژه پاكسازی استریپ و همچنین زه‌كشی باند فرودگاه به عنوان دو پروژه دیگری خبر داد كه هنوز به طور كامل انجام نشده است.

وی همچنین یكی از مهم ترین مشكل فعلی این فرودگاه را كمبود ۴۰ درصدی نیروی متخصص دانست.

نظر شما