شناسهٔ خبر: 32823 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان یزد خبر داد

افتتاح ۶ پروژه اقتصاد مقاومتی اداره کل راه و شهرسازی یزد در آینده نزدیک/ اجرای ۵۵۰ کیلومتر پروژه مختلف بزرگراهی در یزد

محمد رضا نقصان محمدی مدیر کل راه و شهرسازی استان یزد از آماده بهره‌برداری بودن ۶پروژه اقتصاد مقاومتی در دست انجام این اداره کل با اعتباری بالغ بر ۹۵۰ میلیارد ریال خبر داد.

محمدرضا نقصان محمدی، مدیر کل راه و شهرسازی استان یزد در گفت‌وگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اشاره به اینکه با اختصاص اعتباری بالغ بر ۹۵۰ میلیارد ریال شش پروژه تعریف شده در حوزه اقتصاد مقاومتی این اداره کل درآستانه بهره‌برداری است، توضیح داد: در راستای تحقق اهداف پیش‌بینی شده در سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری در بخش پروژه‌های ابلاغی این اداره کل شش پروژه به طول کلی ۲۷۱ کیلومتر و اعتبار ۹۵۰ میلیارد ریال اجرایی شده و آماده بهره‌برداری است.

نقصان محمدی درمعرفی این پروژه‌ها توضیح داد: این پروژه‌ها شامل احداث راه اصلی بهاباد-دربند-نایبند به طول ۶۶ کیلومتر، احداث بزرگراه بافق-یزد و کنارگذر شهرهای زارچ و اشکذر به طول ۶۶ کیلومتر، احداث بزرگراه تفت-ابرکوه- سورمق به طول ۱۵ کیلومتر، احداث راه اصلی ابرکوه-مروست (راه‌های کویری) به طول ۶۵ کیلومتر، احداث باند دوم بزرگراه یزد-طبس به طول ۲۴ کیلومتر و احداث راه اصلی زرند-بافق به طول ۳۶ کیلومتر است.

مدیرکل راه و شهرسازی  استان یزد با اشاره به اینکه در بخش پروژه‌های اقتصاد مقاومتی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور ۵۰ کیلومتر پروژه راه اصلی و ۳۰ کیلومتر راه‌آهن با اعتبار کلی ۳۷۰ میلیارد ریال آماده افتتاح است، گفت: این پروژه‌ها شامل طرح احداث قطعه سه و چهار محور تفت-ابرکوه به طول ۵۰ کیلومتر و راه‌آهن یزد(رخش)-مهریز به طول ۳۰ کیلومتر است.

نقصان محمدی همچنین با تاکید بر اجرای برنامه‌های یکساله این اداره کل گفت: سال جاری، ارتقای ایمنی راه‌های استان از طریق تدوین برنامه‌های عملیاتی در تعریف، اجرا، نظارت و نگهداری پروژه ‌های راهسازی و راهداری عملی شد و از طرفی انضباط در حوزه شهرسازی و مسکن نيز از طریق تهیه و تدوین پروژه‌ها و طرح‌های توسعه شهری و طرح حفاظت از بافت تاریخی و شهرهای استان و تاکید برکاربردی بودن طرح‌های استانی عملیاتی شده است.

وی شفاف سازی و مکانیزه کردن حوزه املاک و حقوقی را  یکی دیگر از برنامه‌های مهم این اداره کل عنوان کرد و افزود: نظارت کامل بر اجرای پروژه‌های ساختمان‌های دولتی استان و همچنین هماهنگی بین دستگاه‌های دخیل در امر ساخت و ساز و خدمات مرتبط با حوزه‌های فعالیتی این اداره کل از جمله برنامه‌های کوتاه مدت این اداره کل است.

نقصان محمدی با اشاره به اینکه استان یزد با وسعت ۷۴۶۵۰ کیلومتر مربع و جمعیتی بیش از یک میلیون نفر دارای ۶۸۶ کیلومتر بزرگراه، ۶۵۷ کیلومتر راه اصلی و بیش از ۹۸۰ کیلومتر راه فرعی است،  طول راه‌های آسفالت روستایی استان را ۲۲۴۰ کیلومتر عنوان کرد و گفت:  از ۲۳۰۰ كيلومتر راه‌های بين شهری یزد  ۱۲۶۷ کیلومتر شامل راه‌های شريانی و ملی است و قرارگيری استان در تلاقی كريدورهای حمل و نقلی شمال- جنوب و شرق- غرب، باعث شده راه‌های استان همواره پذيرای ترافيك ملی و فراملی باشند و  سهم تردد سنگين از كل تردد در محورهای استان بسيار بالاتر از ميانگين كشوری است.

وی  افزود: طول كل پروژه‌های احداث راه اصلی در استان ۳۰۰ كيلومتراست كه در ۱۳۰ كيلومتر آن عمليات اجرايی در حال اجراست و ۶۳ كيلومتر آن (محور ابركوه- مروست)  به زودی افتتاح می‌شود.

مدیر کل راه و شهرسازی یزد گفت: طول پروژه‌های در دست احداث بزرگراه و يا باند دوم راه‌های استان ۵۵۰ كيلومتر است كه عمليات اجرايی در ۱۳۰ كيلومتر از اين پروژه‌ها جریان دارد. 

نظر شما