شناسهٔ خبر: 32827 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون راهداری استان همدان خبر داد:

فعالیت ۳۴ راهدارخانه و ۵۳۰ اکیپ راهداری در جاده‌های استان همدان

حمید پرورشی خرم اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان با ۳۴ راهدارخانه ثابت و سیار و بیش از ۵۳۰ نفر اکیپ و تجهیزات لازم در خدمت کاربران جاده‌های استان همدان است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان، حمید پرورشی خرم معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان از آماده‌باش ۵۳۰ نفر راهدار در دو شیفت و ۲۹۰ دستگاه ماشین‌آلات برف‌روب، نمک‌پاش و... مخصوص حوزه راهداری خبر داد.

پرورشی خرم افزود: با توجه به رصد دقیق شرایط جوی و اعلام زمان بارش قبل از لزوم انجام عملیات راهداری ماشین‌آلات نیز از نظر فنی معاینه و کنترل شده و بارگیری مصالح شامل نمک و ماسه و مواد یخ‌زدا انجام و به محض شروع بارش نمک‌پاشی در راه‌ها انجام می‌شود.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان با ارائه توضیحاتی در زمینه تصادفاتی که اخیراً در محور اسدآباد رخ داده است گفت: تنها دلیل رخداد این حوادث بی‌دقتی رانندگان در رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و عدم رعایت سرعت مطمئنه بوده است.

وی ضمن تأکید به دقت بیشتر رانندگان و توجه به تابلوهای هشداردهنده بیان کرد: میزان بارش برف طی یک‌ماهه گذشته خیلی زیاد نبوده و طی بارش‌های پیش آمده هیچ تصادفات ناشی از سرخوردگی و یخ‌زدگی گزارش نشده است.

پرورشی خرم ضمن ارائه توضیحاتی در راستای اقدامات انجام شده در حوزه راهداری گفت: اکیپ‌های راهداری در محور همدان- تهران و همچنین گردنه تجرک در ۴۵ کیلومتری دخان نمک‌پاشی و برف‌روبی جاده‌ای را به انجام رسانده‌اند.

 وی تأکید کرد: راهداران به صورت شبانه‌روزی در سایر محورهای برف‌گیر استان، از جمله گردنه اسدآباد، گردنه دولایی تویسرکان، گردنه آورزمان، گردنه گرین در محور نورآباد، محور ملایر -توره، محور سامن-بروجرد، محور همدان: ملایر، سرخ‌آباد تا گردنه زاغه و محورهای قهاوند (گردنه حیران) فعال بوده و تردد در کلیه جاده‌ها بدون مشکل انجام شده است.

وی به مصرف ۳ هزار و ۶۶۶ تن شن و ماسه و ۵۰ هزار لیتر محلول یخ‌زدا در بارش چند روز گذشته در محورها اشاره کرد و افزود: ۳۲۴ دستگاه خودرو رهاسازی و ۴۵ نفر نیز توسط اکیپ‌های راهداری اسکان داده شده‌اند.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان در پایان بیان کرد: کار گشت زنی اکیپ‌های راهداری به صورت شیفتی و شب‌ها با چراغ گردون ادامه داشته تا چنانچه مشکلی در خصوص آب‌گرفتگی یا عدم دید رانندگان ایجاد شود راهداران بتوانند در کوتاه‌ترین زمان خدمات خود را ارائه نمایند.

نظر شما