شناسهٔ خبر: 32829 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

در یک بیانیه‌ اعلام شد:

واکنش راه‌آهن به فرافکنی و انتشار اخبار خلاف واقع در برخی رسانه‌ها/ تکذیب خبر مشارکت راه‌آهن در امور کترینگ با شرکت‌های خارجی

شرکت راه آهن روابط عمومی شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران، در بیانیه‌ای نسبت به مسایل مطرح شده در مورد سرمایه‌گذاری و یا مشارکت در امور کترینگ قطارهای مسافری توسط راه آهن با کشور اتریش در برخی از رسانه‌ها شفاف‌سازی کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از ایلنا در بیانیه‌ روابط عمومی شرکت راه آهن آمده  است:  

پیرو طرح مسایلی مربوط به سرمایه گذاری و یا مشارکت در امور کترینگ قطارهای مسافری توسط راه آهن با کشور اتریش که در برخی از رسانه ها عنوان شده و خلاف واقع بوده و فرافکنی شده است به استحضار می رساند: حوزه فعالیت راه آهن در امور مسافری حاکمیتی است و اساسا  کلیه واگن های مسافری به بخش غیردولتی واگذار شده و کلیه حوزه‌های خدماتی مربوط به آن از جمله تعمیر و نگهداری، تجهیز و راهبری قطارهای مسافری، امور مهمانداری و کترینگ و ... توسط مالکین واگن های مسافری انجام می گیرد.

بنابراین راه آهن در این مورد هیچ دخالتی نداشته و پر واضح است که هیچ قرارداد سرمایه گذاری و یا مشارکتی با هیچ یک از شرکت های خارجی و اتریشی جهت امور کترینگ، تهیه و طبخ غذا منعقد نکرده است. لذا انتساب این موضوع به وزارت راه و شهرسازی و راه آهن برخلاف واقع بوده و وجاهتی ندارد.

  در این بیانیه که راه‌آهن در اختیار خبرگزاری ایلنا قرار داده است، تهیه غذای قطارهای مسافری جزو وظایف و تعهدات مالکین واگن های مسافری ( بخش خصوصی ) نسبت به مسافرین است و احیانا قرارداد سرمایه گذاری و یا مشارکتی بین بخش غیر دولتی و شرکت های خارجی دراین ارتباط از جمله راه اندازی کترینگ هیچ رابطه حقوقی با راه آهن نداشته و ندارد.

برچسب‌ها:

نظر شما