شناسهٔ خبر: 32833 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

با حضور مديرعامل و اعضای هيئت مديره برگزار شد:

مشارکت انجمن خیرین مسکن‌ساز و شرکت عمران شهرهای جدید در تأمین مسکن اقشار کم‌درآمد/ ساخت ۸ هزار واحد تا پایان سال ۹۷

مسکن مهر استان همدان شرکت عمران شهرهای جدید با هدف گذاری تامین ۸۰۰۰ واحد مسکونی تا پایان سال ۹۷ برای انجمن خیرین مسکن ساز، با شهرهای تابعه و مدیر عامل انجمن خیرین مسکن ساز جلساتی مستمر به منظور تحقق تامین مسکن اقشار کم درآمد برگزار کرده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی شرکت عمران شهرهای جدید، پروژه‌های مسکن مهر راکد و فاقد متقاضی بنا به پیشنهاد شرکت عمران شهرهای جدید و استقبال خیرین مسکن ساز از این پروژه‌ها و به دلیل آماده بودن بستر اجرایی، در اولویت اصلی برنامه‌های پیشنهادی هستند.

بر این اساس، در حال حاضر نیز برنامه‌ریزی برای تخصیص ۱۰۰۰ واحد در پرند ، ۴۰۰واحد در هشتگرد ، ۴۰۰ واحد در سهند ، ۲۰۰واحد در فولادشهر  و ۳۰۰ واحد در عالیشهر انجام شده و مابقی شهرها نیز در دست اقدام است.

گفتنی است، با استناد به قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسكن و در راستای توانمند سازی و تامین مسکن اقشار کم درآمد و بالا بردن سطح کیفی خدمات در پروژه‌های مسکونی شهرهای جدید  و بهره‌گیری از ظرفیت اجرایی انجمن خیرین مسکن ساز تفاهم نامه فیمابین شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید و انجمن خیرین مسکن در تاریخ ۱/۲/۹۴ منعقد شده است که اهم مفاد تفاهم نامه شامل موارد ذیل است:

۱- تامین، تخصیص و واگذاری زمین مورد نیاز با کاربری مسکونی در محدوده شهر جدید و شهرک‌ها  وفق مقررات و مطابق طرح و برنامه پیشنهادی انجمن و با تخفیف ویژه نسبت به قیمت کارشناسی باعنایت به ماده ۲ قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن و بندهای ذیل آن برای ایجاد مراکز سکونتی یا مجتمع های مختلط برای جامعه هدف.

۲- شناسایی پروژه‌های مسکن مهر نیمه تمام و فاقد دعاوی حقوقی و بدون متقاضی، جهت تحویل به انجمن برای تکمیل فرایندساخت و ساز و واگذاری به جامعه هدف./

نظر شما