شناسهٔ خبر: 32843 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

نماینده شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل در استان کردستان خبر داد:

بهره‌برداری ۱۰ کیلومتر از قطعه ۹ بزرگراه میاندوآب – کرمانشاه

بزرگراه میاندوآب کرمانشاه نماینده شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور در استان کردستان گفت: بهره‌برداری ۱۰ کیلومتر از قطعه ۹ بزرگراه میاندوآب-کرمانشاه محور سنندج به کامیاران خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی کردستان، علی‌اصغر کاظمی گفت: قطعه ۹ از بزرگراه میاندوآب –کرمانشاه به طول ۳۱ کیلومتر است که از سد گاوشان محدوده روستای کوانه آغاز و با عبور از غرب شهر کامیاران و احداث کنارگذر غربی برای این شهر به ۲ کیلومتر بعد از کامیاران به سمت کرمانشاه ختم می‌شود.

کاظمی در ادامه افزود: بهره‌برداری از این پروژه موجب ارتقای سطح ایمنی، کاهش آمار مرگ‌ومیر و تصادفات بین جاده‌ای و صرفه‌جویی در مصرف سوخت و افزایش میانگین سرعت حرکت وسایل نقلیه می‌شود و با توجه به حجم ترافیک سنگین این محور و وضعیت  توپوگرافی و ساختار عوارض منطقه و همچنین پایین بودن طرح هندسی مسیر موجود کمک شایانی به تسهیل در ترافیک عبوری و کاهش زمان سفر می‌کند.

نماینده شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور در کردستان همچنین اظهار کرد: برای بهره‌برداری این ۱۰ کیلومتر بالغ بر ۹۵۰ هزار مترمکعب خاک‌برداری و ۱۴۵ هزار مترمکعب خاک‌ریزی و ۴۵ هزار تن آسفالت‌ریزی انجام شده است.

وی افزود: برای این پروژه ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

نظر شما