شناسهٔ خبر: 32862 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل فرودگاه قشم خبر داد:

آخرین تمهیدات نوروزی فرودگاه قشم/ رشد ۳۶ درصدی در پروازهای فرودگاه قشم در سه ماه اخیر/ افزایش ظرفیت ترمینال فرودگاه/ انجام بیش از ۱۱۰ پرواز به ۱۱ مقصد از فرودگاه قشم در هفته

فرودگاه قشم مدیر کل فرودگاه قشم خبر داد: در سه ماه گذشته نسبت به سال قبل پروازهای فرودگاه قشم ۳۶ درصد رشد داشته و گفت: فرودگاه قشم آماده پذیرش مسافران نوروزی است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مجتبی شمس‌نژاد، مدیرکل فرودگاه قشم در جمع خبرنگاران به تشریح تمهیدات نوروزی فرودگاه قشم پرداخت و گفت: قشم جاذبه‌های گردشگری زیادی دارد و امیدوارم نوروز امسال شاهد افزایش تعداد مسافر بیشتری برای سفر به قشم و بازدید از سایت‌های گردشگری جزیره باشیم. 

وی ادامه داد: در سه ماه اخیر شاهد ۳۶ درصد رشد در پروازهای فرودگاه قشم نسبت به مدت مشابه سال گذشته بوده‌ایم و امیدوارم با نزدیک شدن به ایام نوروز و ایام تعطیلات افزایش بیشتری هم داشته باشیم. 

شمس‌نژاد ادامه داد: در حال حاضر هر هفته بیش از ۱۱۰ پرواز ورودی و خروجی به ۱۱ مقصد از فرودگاه قشم انجام می‌شود. یک پرواز بین‌المللی نیز در مسیر دوبی برقرار است و نسبت به سال قبل رشد پروازی قابل توجهی داشتیم.

وی با بیان اینکه مقاصد پروازی فرودگاه قشم هفته به هفته در حال تغییر است. گفت: مشهد، اصفهان، شیراز، کرمانشاه، تبریز، تهران و دوبی مسیرهایی هستند که از فرودگاه قشم پرواز دارند و اخیرا هم دنبال اضافه کردن دو مسیر داخلی ساری و رشت هستیم.

مدیرکل فرودگاه قشم در خصوص طرح‌های توسعه‌ای فرودگاه قشم ادامه داد: ترمینال مسافری فرودگاه قشم طی یک پروژه عمرانی از ۲۱۰۰ متر مربع به ۳۷۰۰ مترمربع توسعه خواهد یافت، بر همین اساس افتتاح آن از بهمن ماه امسال به چند ماه آینده موکول شد و این پروژه در ماه‌های آینده به بهره‌برداری می‌رسد. 

به گفته شمس‌نژاد در صورت بهره‌برداری از این ترمینال ظرفیت اعزام و پذیرش به سه برابر ظرفیت موجود خواهد رسید و می‌توانیم سالانه میزبان اعزام و پذیرش یک میلیون مسافر باشیم.

وی هم چنین در خصوص سوخت‌رسانی به پروازهای عبوری گفت: اخیرا مذاکراتی را از طریق وزارت نفت دنبال کردیم و امیدوارم به نتایج خوبی برسد. ما در سوخت رسانی به دنبال گرفتن سهم از منطقه هستیم، اکنون دوبی و ابوظبی از این سهم بهره می‌برند.

اين مقام مسئول همچنين خبر داد: با نهایی شدن مذاکرات با شرکت هواپیمایی کیش ایر پروازهای این شرکت در مسیر پروازی قشم-مشهد آغاز و به سه پرواز در هفته افرایش خواهد یافت.

نظر شما