شناسهٔ خبر: 32867 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی خبر داد:

اجرای ۴۷۳ پروژه بازآفرینی شهری در آذربایجان‌غربی

داریوش نصر مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: در سکونتگاه‌های غیررسمی برنامه‌های توانمندسازی و ساماندهی از قبیل توسعه بهداشت و درمان، آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، اجرای طرح‌های اجتماعی، ریشه‌کن کردن بی‌سوادی پیگیری می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان آذربایجان‌غربی، داریوش نصر در برنامه زنده پایش شبکه یک گفت: ۴۷۳ پروژه بازآفرینی شهری در ۲۵ سکونتگاه غیررسمی در دست اجراست.

وی اظهار کرد: برای ساماندهی مناطق حاشیه‌نشین برنامه‌هایی از قبیل احداث مدرسه، آسفالت، احداث سالن ورزشی، کتابخانه و تهیه طرح‌های بازآفرینی در قالب ۳۰ برنامه در راستای ارتقای کیفیت زندگی و توانمندسازی ساکنان این مناطق در دست اجراست.

مدیرکل راه و شهرسازی استان ادامه داد: از مجموع ۶۴۸ هکتار از سکونتگاه‌های غیررسمی بخشی از آن در آینده نزدیک با تصویب شورای عالی شهرسازی به محدوده شهری ملحق می‌شود.

نصر با تأکید بر اینکه عزم جدی در استان برای ساماندهی سکونتگاه‌های غیررسمی شکل گرفته است، تصریح کرد: مشارکت همه‌جانبه مردم در اجرای پروژه‌های بازآفرینی شهری یک اصل برجسته است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه در ۵ شهرستان با پدیده سکونتگاه‌های غیررسمی مواجه هستیم، افزود: امسال ۷۸ میلیارد ریال پروژه توانمندسازی در دست اقدام است.

نصر یادآور شد: در ستاد بازآفرینی ارتقای کیفیت زندگی، بازیابی هویت شهری، محله محوری، مدیریت یکپارچه و وحدت رویه به عنوان اهداف اصلی پیگیری می‌شود.

برنامه زنده پایش اجتماعی شبکه یک با محوریت بررسی روند ساماندهی سکونتگاه‌های غیررسمی استان آذربایجان‌غربی با حضور استاندار، مدیرکل راه و شهرسازی استان و جمعی از مدیران استانی روی آنتن رفت.

در جریان نظرخواهی برنامه پایش اجتماعی شبکه یک سیما سؤالی با مضمون اینکه برای بهبود وضعیت حاشیه‌نشینی از میان ایجاد اشتغال پایدار، هماهنگی بین بخشی و تخصیص بودجه لازم کدام یک در اولویت قرار دارد که مردم با رأی بالا به ایجاد اشتغال پایدار رأی دادند.

نظر شما