شناسهٔ خبر: 32876 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در چهارمحال و بختیاری انجام شد:

عملیات شانه‌سازی جاده محور فرخ شهر - گردنه کَت در چهارمحال و بختیاری

شانه سازی به منظور بالا بردن ایمنی در تردد وسایل نقلیه تعریض و شانه‌سازی و رفع نقاط حادثه‌خیز محور فرخ شهر به گردنه کَت به طول ۱۴ کیلومتر انجام شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری، علیرضا مالکی سرپرست اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان شهرکرد با اعلام این خبر گفت: به منظور بالا بردن ایمنی در تردد وسایل نقلیه و در جهت تحقق اهداف و مطالبات مردم شریف بخش فرخ شهر و کیار، این اداره طی ۳ ماه فعالیت نیروهای راهدار و با به‌کارگیری تجهیزات و ماشین‌آلات سنگین خود نسبت به تعریض و شانه سازی و رفع نقاط حادثه‌خیز محور فرخ شهر به گردنه کَت به طول ۱۴ کیلومتر از طرفین اقدام نمود.

مالکی در ادامه به حجم ۶۵ هزار مترمکعب مصالح به کار رفته جهت تعریض این محور اشاره کرد و گفت: تعداد ۲ دستگاه بیل مکانیکی ۲ دستگاه لودر ۲ دستگاه گریدر و ۱۵ دستگاه کامیون در طول انجام این عملیات به خدمت گرفته شدند.

شایان ذکر است: به ازای هر یک کیلومتر راه در استان چهارمحال و بختیاری یک پیچ خطرناک وجود دارد و از سه هزار و ۷۳۲ کیلومتر راه در چهارمحال و بختیاری، یک هزار کیلومتر راه شامل ۱۵۱ گردنه است.
ترددهای بالای جاده‌ای در استان و شرایط جوی استان موجب می‌شود آمار تصادفات خصوصاً واژگونی ۱۷ درصد  افزایش یافته و عمده این تصادفات به دلیل واژگونی و ناشی از رفتار راننده‌ها است.

نظر شما