شناسهٔ خبر: 32909 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مهم‌ترين خبرهای استان‌ها در هفته اخیر:

سفر وزیر راه و شهرسازی به یزد/ سفر معاونین آخوندی به دو استان بوشهر و هرمزگان/ راه‌انداری قطار مسافربری نخجوان- مشهد / بهره‌برداری ۱۴ پروژه عمرانی هرمزگان در دهه فجر

گزارش آخر هفته سفر وزیر راه و شهرسازی به یزد جهت بررسی پروژه‌های عمرانی، سفر معاونین وزیر راه وشهرسازی به دو استان بوشهر و هرمزگان، راه‌انداری قطار مسافربری نخجوان – مشهد ، بهره‌برداری از ۱۴ پروژه عمرانی هرمزگان در دهه فجر و کاهش امار تلفات جاده‌ای در اردبیل از مهمترین اخبار استانی در هفته گذشته به شمار می‌رود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مروری بر مهمترین رویدادها در حوزه راه‌و شهرسازی در یک هفته اخیر نشان دهنده حجم کار و تلاشی است که در هر استان در این زمینه صرف شده است.

آذربایجان غربی

امسال ۱۰ قطعه زمین به مساحت یک‌میلیون و ۱۱ هزار و ۳۷۶ مترمربع از اراضی ملی در آذربایجان غربی تحصیل و تملک شده است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی با اشاره به افزایش محسوس تصادفات جاده‌ای استان از برنامه‌ریزی برای رفع ۳۵ نقطه حادثه‌خیز و نصب ۴۲ دوربین ثبت تخلف هوشمند درمحورهای استان خبر داد.

قزوین

مدیر ساخت و توسعه راه‌های اداره‌کل راه و شهرسازی قزوین از آغاز عملیات بهسازی و روکش آسفالت مسیر ورسج به خرمدشت با توجه به حجم قابل توجه ترافیک عبوری از این محور و با مبلغ قرارداد ۱۸ میلیارد ریال خبر داد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: قطعاتی از پنج پروژه احداث بزرگراه در استان قزوین در دست اجراست که تا ۹ ماه دیگر به اتمام می‌رسند.

مرکزی

به گفته مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی حجم رفع تصرفات از اراضی ملی استان مرکزی در آذرماه امسال به ۵۵۰ مترمربع بالغ می‌شود.

گلستان

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان ازاجرای پنج طرح احداث و بهسازی استان به طول کلی ۵۳ کیلومتر از منابع اقتصاد مقاومتی خبر داد.

بوشهر

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای‌  ضمن بازدید از پایانه مسافری بوشهر با اشاره به این نکته که همه باید تلاش کنیم تا هموطنان با رفاه و ایمنی لازم به مقصد سفر کنند، گفت: اولویت سازمان راهداری وحمل و نقل جاده‌ای تکمیل طرحهای نیمه تمام و به سرانجام رساندن طرحهایی است که سبب ارتقاء ایمنی عبور و مرور در جاده‌ها می‌شود .

معاون وزیر راه و شهر سازی و مدیر عامل شرکت عمران و بهسازی شهری ایران در سفر یک روزه به شهر بوشهر از پروژه‌های پايگاه بهداشت رايانی و مدرسه تنگك۳ در حاشیه شهر بوشهر بازدید کرد.

خراسان رضوی

قطار مسافربری نخجوان – مشهد روز پنجشنبه طی مراسمی با حضور محمود واعظی و شاهین مصطفی اف روسای ایرانی و آذری کمیسیون مشترک همکاری اقتصادی ایران و جمهوری آذربایجان و نیز واسف طالب اف رییس مجلس عالی جمهوری خودمختار نخجوان راه اندازی شد .

کهگیلویه و بویر احمد

مدیرکل راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد از صدور مجوز مطالعات اولیه امکان سنجی احداث و اتصال آزاد راه یاسوج به آزادراه اصفهان- شیراز و راه اصلی لنده بهمئی به تشان خوزستان خبر داد.

کردستان

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان گفت: امسال بالغ بر ۲۷ کیلومتر از راه‌های روستایی شهرستان سنندج با اجرای آسفالت و یا قیرپاشی بهسازی شده‌اند.

سیستان و بلوچستان

معاون طرح و توسعه بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان گفت:سامانه به روز شده صدور حواله الکترونیکی موسوم به مدیریت عملیات کالای متفرقه در بندر چابهار راه‎اندازی شد.

هرمزگان

مدیر فنی و اجرایی اداره کل راه و شهرسازی استان هرمزگان از آماده‌سازی ۱۴ پروژه عمرانی برای بهره‌برداری در دهه فجر امسال خبر داد.

مدیرعامل شركت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با اعلام بهره‌برداری از طرح‌های مهم فرودگاهی در آستانه نوروز ۹۶ گفت: همزمان با ورود هواپیماهای جدید توسعه زیرساخت‌ها در فرودگاه‌های كشور كلیك خورده است، با این حال توسعه فضا د ر مهرآباد مشكل بزرگی است  كه حل آن نیازمند عزم ملی است.

اصفهان

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان از روسای شهرستانی خواست تا با تمرکز بیشتری بر روی برنامه‌ها و سیاست‌ها، اهداف را دنبال کنند و افزود: انتزاع راهداری از بدنه راه و شهرسازی باعث شده تا بتوانیم برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری بیشتری در حوزه راه و شهرسازی داشته باشیم.

مدیر ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان میزان اعتبار لازم جهت تکمیل پروژه‌های راهسازی را در سطح استان ۹۰۰ میلیارد ریال عنوان کرد و خواستار توجه ویژه به راه‌های استان شد.

کرمان

استاندار کرمان در بیست و ششمین جلسه ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار مبارزه با زمین‌خواری، ساماندهی اماکن غیررسمی و نوسازی بافت‌های فرسوده را مهمترین اقدامات انجام شده در حوزه بازآفرینی شهری استان کرمان اعلام کرد و گفت: برای تقویت اقتصاد روستا در استان، تصمیم به واگذاری مدیریت توسعه شهرستان‌ها به بخش خصوصی گرفتیم که در این مسیر موفق به کسب نتایج بسیار خوبی نیز شدیم.

اردبیل

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل با اشاره به اینکه در هفت ماه نخست امسال توانسته‌ایم تلفات جاده‌ای استان را ۶ درصد کاهش دهیم از برنامه‌ریزی برای نصب ۱۴ دستگاه دوربین ثبت تخلف در سال جاری خبر داد.

خراسان جنوبی

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی با اشاره به فعالیت‌های این اداره کل در توسعه راه‌های استان در دولت یازدهم، سال ۹۵ را سال تحول در احداث بزرگراه‌های استان نامید و گفت: ۲۰۰ کیلومتر باند دوم بزرگراه در دولت یازدهم در خراسان جنوبی احداث شده است.

آذربایجان شرقی

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان شرقی از رشد ۱۱ درصدی حمل و نقل بار و نیز افزایش سه درصدی جابه‌جایی مسافر در محورهای این استان خبر داد.

خورستان

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان از شناسایی ۱۲۰ نقطه پرتصادف در جاده‌های این استان و برنامه‌ریزی برای نصب دوربین‌های کنترل سرعت در هر ۲۰ کیلومتر راه‌ شریانی خوزستان خبر داد.

یزد

مدیر کل راه و شهرسازی استان یزد از آماده بهره‌برداری بودن ۶پروژه اقتصاد مقاومتی در دست انجام این اداره کل با اعتباری بالغ بر ۹۵۰ میلیارد ریال خبر داد.

نظر شما