شناسهٔ خبر: 32931 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

معرفی کتاب؛

مهندسی آب در دوران باستان/ آموزه هایی برای حفاظت و پایداری منابع آب در دوران معاصر

کتاب کتاب مهندسی آب در دوران باستان با آموزه‌هایی برای حفاظت و پایداری منابع آب در دوران معاصر توسط انتشارات دانشگاه سمنان منتشر شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، کتاب «مهندسی آب در دوران باستان با آموزه‌هایی برای حفاظت و پایداری منابع آب در دوران معاصر»، تالیف و تدوین لری میز و با گردآوری وحید حیدری عضو هیات علمی دانشگاه سمنان و فاطمه ارژمند با مقدمه‌ای به قلم دکتر فرهاد تهرانی توسط انتشارات دانشگاه سمنان منتشر شد.

کتاب پیش رو در حوزه تاریخ مهندسی نگاشته شده و تاکید آن بر مقوله مهندسی آب در دوران باستان است. تمدن‌های باستانی متعددی همچون بین‌النهرین، ایران، یونان، مصر، روم، آمریکای‌جنوبی و غیره در این اثر معرفی شده و از زوایه فناوری‌های استحصال و فرهنگ مصرف آب مورد تحلیل قرار گرفته‌اند. کتاب تنها به پیشینه و معرفی آثار بسنده نکرده بلکه آموزه‌هایی نیز متناسب با زندگی امروزی جهت حفاظت بهینه آب را ارایه می‌هد.

خواندن این کتاب، علاوه بر مفید بودن برای پژوهشگران در حوزه باستان‌شناسی و مهندسی می‌تواند برای مخاطبانی که به بحث‌های زیست‌محیطی، حفاظت معماری و تاریخ علاقمند هستند جذاب باشد. /

 

نظر شما