شناسهٔ خبر: 32932 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

آخوندی با افتتاح پروژه راه استان یزد گفت

راه فارس به یزد و خراسان‌جنوبی پیوسته شد/ انجام پروژه با هزینه ۶۰ میلیارد تومان ممکن شد/ایجاد مسیر در دل گردنه‌های برف‌گیر و صعب‌العبور استان

آخوندی وزیر راه وشهرسازی با افتتاح آخرین قطعه از محور اصلی تفت-ابركوه-سورمق از این راه به عنوان یکی از کریدورهای بسیار مهم قطری کشور یاد کرد و گفت این مسیر کمک بزرگی به حمل و نقل سنگین این منطقه خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی ۴۴ كیلومتر از محور اصلی تفت-ابركوه-سورمق امروز با حضور عباس آخوندی وزیر راه وشهرسازی، استاندار و سایر مسئولین ذیربط در استان یزد به افتتاح رسید.

وزیر راه وشهرسازی در حاشیه مراسم افتتاح آخرین قطعه از این محور در جمع خبرنگاران گفت: خوشبختانه امروز موفق شدیم ۴۴ كیلومتر از بزرگراه تفت به سمت ابركوه و سورمق را به بهره‌برداری برسانیم.

آخوندی با تاكید براینكه این محور جنوب‌غربی كشور را به نواحی شمال‌شرقی متصل می‌كند گفت: این محور بزرگراهی ۱۹۲ كیلومتر طول دارد كه متاسفانه تاكنون ۴۴ كیلومتر آن که در منطقه كوهستانی علی‌آباد واقع بود، هنوز احداث نشده بود. بخشی كه امروز در برنامه سفر یك‌روزه ما به استان یزد قرار گرفت.

وی خاطرنشان كرد: ما امروز یك راه پیوسته را از سمت استان فارس به سوی یزد و از این منطقه به سمت استان‌های خراسان‌جنوبی و خراسان‌شمالی در اختیار داریم كه از كریدورهای بسیار مهم قطری كشور به شمار می‌رود.

این مقام مسئول با بیان اینكه امیدواریم محور مذكور بتواند برای تمام حمل ونقل سنگین موجود در این منطقه كمكی بزرگ باشد گفت: بدون شك تمامی مسائل ایمنی جاده‌ها در جهت افزایش ایمنی این محور به وسیله سیستم‌های نیوجرسی بتنی و روشنایی كامل اجرا شده است.

آخوندی با اشاره به كویری و گرمسیری بودن جغرافیای استان یزد گفت: این منطقه تنها بخشی است كه در استان دارای گردنه‌های برف‌گیر و بسیار صعب‌العبور است كه خوشبختانه عملیات اجرایی احداث راه اصلی این بخش نیز امروز به پایان رسیده و تقدیم ملت ایران شد.

عضو كابینه دولت یازدهم در پایان اعتبار هزینه شده در این پروژه را ۶۰ میلیارد تومان اعلام كرد و گفت: خوشبختانه امروز دولت علی‌رغم تمامی مشكلات مالی خود توانست این پروژه جاده‌ای را به نتیجه مطلوب برساند.

نظر شما