شناسهٔ خبر: 32981 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

زمين و مسكن ۹۴ خانوار معلول گلستانی تامین شد

محمود تیموری مدير مسكن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی گلستان با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه تامين مسكن خانوارهای معلولين واجد شرايط و تحت پوشش سازمان بهزيستی در استان اعلام كرد: زمين وواحدهای مسكونی برای ۹۴ خانوار مذكور در استان تامين شده و به اقدام و شروع عمليات اجرايی برای انجام ساير اقدامات از سوی دستگاه‌ها و نهادهای متولی نياز داریم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره كل راه و شهرسازی استان گلستان، محمود تيموری، مدیر مسکن و ساختمان این اداره کل گفت: زمين و واحد مسكونی تامين شده شامل تامين زمين برای ۳۷ خانوار و تامين واحد مسكونی برای ۵۷ خانوار است.

تیموری به تشريح اقدامات انجام شده برای تامين زمين اين اقشار پرداخت و افزود: برای ۲۷ خانوار از ۳۷ خانوار متعهد شده در تفاهم‌نامه از اسفند سال گذشته در شهرستان‌های گرگان، آق قلا، آزادشهر، كردكوی و راميان، اراضی به مساحت ۲۶/۳۱۴۵مترمربع تهيه و طی قراردادی به انجمن خيرين مسكن ساز استان تحويل و واگذار شده است.

تيموری با اشاره به اينكه راه و شهرسازی گلستان در راستای وظايف قانونی و نوع‌دوستانه خود، تكاليف محوله در اين تفاهم‌نامه را در شهرستان‌هاز ياد شده تا اين مرحله به اجرا درآورده، گفت: در شهرستان علی آباد كتول برای تامين زمين پنج خانوار از مددجويان هم پيگيری‌های لازم شده و اداره كل برای خريد اراضی مورد نياز اين مسئله در جلسات متعدد كميته راهبری استان هم اعلام آمادگی كرده اما تاكنون زمينی كه دارای سند مالكيت و فاقد مشكل برای مددجويان باشد، يافت نشده و كميته مذكور نيز موردی معرفی نكرده است.

وی با بيان اينكه تهيه زمين برای معلولان شهرستان علی آباد در دست پيگيری است، اضافه كرد: در شهرستان راميان و گاليكش، واگذاری زمين با معارضاتی روبرو بوده كه در دست پيگيری برای آزادسازی است.

نظر شما