شناسهٔ خبر: 32990 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

بهره‌برداری از پروژه پیست اسکی نسار بیجار در کردستان

علی‌اصغر کاظمی مدیر فنی و اجرایی اداره کل راه و شهرسازی کردستان گفت: از پروژه پیست اسکی نسار بیجار تا پایان سال آینده در صورت تامین اعتبار لازم بهره‌برداری می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی کردستان، علی اصغر کاظمی گفت: پروژه مجموعه پیست اسکی نسار بیجار در زمینی به مساحت حدود ۴۳ هزار مترمربع در دست احداث است که شامل ۱۲۵۰ متر سیستم تله اسکی و ۱۱۰۰ مترمربع ساختمان‌های رفاهی و حدود ۲۰۰۰ متر پارکینگ است.

کاظمی افزود: این مجموعه ،یکی از مجموعه‌های مهم ورزشی و تفریحی در سطح استان کردستان و ورزش‌های زمستانی در سطح منطقه غرب کشور است و به سبب بکارگیری تجهیزات مناسب و وجود پتانسیل خوب آب وهوایی، از پروژه‌های مهم در جذب گردشگران گوناگون به سطح استان محسوب می‌گردد.

کاظمی در ادامه افزود: هم اکنون عملیات اجرایی محوطه اصلی(شامل محوطه چمن وبرف) و تجهیزات سیستم تله اسکی و تله سی یژ و مجموعه ساختمان رفاهی آن با پیشرفت فیزیکی ۱۰۰ درصد تکمیل گشته و عملیات اجرای سیستم آبرسانی و احداث محوطه چمن آن با پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصد در جریان است.

مدیر فنی و اجرایی اداره کل راه و شهرسازی همچنین اظهار کرد: تاکنون برای این پروژه ۸۰۰ میلیون تومان هزینه شده و برای اتمام آن نیز با احتساب کلیه هزینه‌های مربوطه به تطویل پیست چمن و هزینه‌های مربوط به خاکبرداری و خاکریزی و بذرپاشی سیستم آب‌رسانی و همچنین تکمیل محوطه و تجهیزات مورد نیاز مجموعه، مبلغ ۱۰ میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است.

نظر شما