شناسهٔ خبر: 33016 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی ایرانشهر خبر داد:

تکمیل پروژه احداث محور فنوج- تنگه سرحه نیازمند ۳۰۰ میلیارد اعتبار

ایوب کرد انجرکی پروژه احداث محور فنوج – تنگه سرحه از سال ۸۸ آغاز و هم‌اکنون برای تکمیل آن نیازمند ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار هستیم که از محل اعتبارات استانی تأمین خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره راه و شهرسازی ایرانشهر، ایوب کرد مدیرکل راه و شهرسازی ایرانشهر گفت: طول این پروژه ۳۸ کیلومتر بوده و تا پایان سال ۹۴ برای این پروژه  ۸۰میلیارد و ۵۶۹ میلیون ریال از محل اعتبارات استانی هزینه شده است.

وی با اشاره به این مطلب که مطالبات پیمانکار برای بازگشایی و بخشی از زیرسازی در این پروژه ۴۶ میلیارد ریال است، افزود: اعتبار در نظر گرفته شده این پروژه برای امسال ۱۰۵ میلیارد و ۵۶۹ میلیون ریال است که از محل اعتبارات استانی تأمین خواهد شد.

این مقام مسئول در خصوص اهمیت اجرای این پروژه گفت: این پروژه به دلیل کوتاه شدن مسیر شهرستان فنوج به نیکشهر از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

همچنین وی افزود: مسیر نیکشهر- بنت - فنوج که مسیری پر پیچ‌وخم و خطرناک است، از ۱۴۵ کیلومتر به ۱۰۰ کیلومتر کاهش می‌یابد و روستاهای بزرگی مانند کلدر و غیره که در این مسیر قرار دارند و از امکانات راه دسترسی بی‌بهره‌اند، از نعمت راه برخوردار می‌شوند.

مدیرکل راه و شهرسازی جنوب استان سیستان و بلوچستان در پایان با بیان اینکه زیرسازی این پروژه انجام شده، تأکید کرد: در صورت تخصیص اعتبار لازم، این پروژه تا پایان دولت یازدهم تکمیل و به بهره‌برداری خواهد رسید.

نظر شما