شناسهٔ خبر: 33033 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

كاهش ۱۵ درصدی تخلفات اضافه تناژ در زنجان/ با متخلفين به شدت برخورد می‌شود

ایرج دست نشان مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان زنجان گفت: حمل بار اضافه بر ظرفيت وسايل نقليه علاوه بر خطرات ناشی از بروز سوانح و تصادفات جاده‌ای، موجب آسیب رسیدن به راه‌های استان می‌شود و این اداره کل با متخلفین اضافه تناژ به شدت برخورد می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای زنجان، ایرج دست نشان، مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان زنجان با اعلام این خبرافزود: در ۹ماهه سال‌ جاری، ۷۸۵ فقره تخلف اضافه تناژ کالا درمحورهای مواصلاتی استان زنجان گزارش  شده  كه نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۵ درصد كاهش را نشان می‌دهد.

وی تصریح کرد: با توجه به اينكه حفظ و نگهداری  از زيرساخت‌های حمل و نقل از وظايف اصلی اداره كل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان  است، نظارت و كنترل اوزان كاميون‌های حامل بار با همكاری پليس راه انجام می‌شود.

دست نشان افزود: كاميون‌هايی كه بار اضافه بر تناژ تعيين شده حمل می‌كنند توسط پليس راه متوقف و گزارش مقدار اضافه بار و مسافت حمل شده، برای بررسی و تصميم گيری در زمينه راننده متخلف به اين اداره كل اعلام می‌شود.

وی گفت: پس از بررسی، چنانچه راننده برای نخستين بار مرتكب اين تخلف شده باشد بر حسب ميزان اضافه بار و مسافت طی شده جريمه خسارت وارده بر جاده را تا پايان مسير پرداخت خواهد كرد و  چنانچه تخلف برای بار دوم و سوم تكرار شود جرائم به صورت تصاعدی و با مبالغ سنگين تعيين و در صورت لزوم با همكاری پليس راه برای تخليه بار وسيله نقليه اقدام خواهد شد.

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای استان زنجان خاطرنشان کرد: همچنین علاوه بر جرائم فوق،  اخذ تعهد محضری مبنی بر عدم تكرار اين تخلفات و در صورت تخطی ابطال كارت هوشمند و ممانعت از فعاليت در اين زمينه از ديگر موازين قانونی تعيين شده برای اين متخلفين خواهد بود.

نظر شما