شناسهٔ خبر: 33069 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

محمدرضا نجفی:

حمل‌ونقل عمومی پایتخت پاسخگوی نیازهای شهروندان نیست/ برای مدیریت آلودگی هوای تهران باید عوامل مؤثر در آلودگی را رفع کرد

محمدرضا نجفی نایب‌رئیس مجمع نمایندگان استان تهران، بابیان اینکه رفع آلودگی هوای تهران باید دغدغه جدی شهرداری باشد، تصریح کرد: درگیر شدن با مسائل بی‌اهمیت و پرداختن به ظواهر و حاشیه‌ها مخل ضرورت‌های روز جامعه و شهروندان تهران است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از خانه ملت،محمدرضا نجفی، نایب‌رئیس مجمع نمایندگان استان تهران، با انتقاد از اینکه آلودگی هوا معضلی است که شهروندان تهران سال‌ها است با آن مواجه هستند، گفت: باوجودی که به‌طور مداوم و مکرر از این معضل سخن گفته می‌شود اما متأسفانه کمتر شاهد به‌کارگیری اقدامات عملی مناسب از سوی دستگاه‌های مسئول بوده‌ایم.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، بابیان اینکه تاکنون هیچ‌گونه اقدام شایسته و درخوری که آثار ماندگاری در کاهش آلودگی هوای تهران داشته باشد انجام‌نشده است، تصریح کرد: درواقع در بحث مدیریت آلودگی هوا مجموعه وظایفی بر عهده شهرداری است که باید این وظایف را به سرانجام برساند.

برای مدیریت آلودگی هوای تهران باید عوامل مؤثر در آلودگی را رفع کرد

این نماینده مردم در مجلس دهم، با یادآوری اینکه برای مدیریت آلودگی هوای تهران باید عوامل مؤثر در آلودگی را رفع کرد، افزود: برای کاهش آلودگی هوا باید بهبود کیفیت تمامی خودروها مانند تاکسی‌ها، اتوبوس‌ها و دیگر خودروها را موردتوجه قرارداد و تدابیری به کار گرفته شود تا خودروها باراندمان و بهره‌وری بهتری از سوخت استفاده کنند تا کمتر آلودگی ایجاد کنند.

وی تردد خودروهای فرسوده به‌ویژه در ناوگان حمل‌ونقل عمومی را در تشدید آلودگی هوای تهران مؤثر دانست و بر لزوم منع تولید، تردد و واردات موتورسیکلت‌های کاربراتوری تأکید کرد و ادامه داد: وزارت صنعت، معدن و تجارت باید به این موضوع توجه داشته و به وظیفه خود در قبال تأمین سلامت شهروندان عمل کند.

نجفی بر ضرورت رعایت استانداردها در تولید سوخت تأکید کرد و گفت: برای مدیریت آلودگی هوای تهران باید بهبود کیفیت سوخت، خودروها و موتورسیکلت‌ها از سوی وزارت نفت و صنعت، معدن و تجارت موردتوجه قرار بگیرد و باید آگاه باشند که اگر به این موضوع توجه نکنند نسبت به جان و مال مردم مسئول بوده و باید در پیشگاه مردم و خداوند پاسخگو باشند.

رفع آلودگی هوای تهران باید دغدغه جدی شهرداری باشد

نایب‌رئیس مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس دهم، بابیان اینکه رفع آلودگی هوای تهران باید دغدغه جدی شهرداری باشد، تصریح کرد: درگیر شدن با مسائل بی‌اهمیت و پرداختن به ظواهر و حاشیه‌ها مخل حال ضرورت‌های روز جامعه و شهروندان تهران است و باید از آن پرهیز کرد؛ به‌طورقطع شهرداری باید با همکاری وزارت صنعت و نفت گام‌های جدی در جهت رفع آلودگی هوای تهران برداشته و نسبت به انجام وظایف خود تعلل و مسامحه‌ای نداشته باشد زیرا این موضوع باجان و مال شهروندان در ارتباط است.

این نماینده مردم در مجلس دهم با یادآوری اینکه سازمان حفاظت محیط‌زیست و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی باید زنگ خطر آلودگی هوا را به صدا درآورند و حقوق شهروندان را از دستگاه‌های مسئول مطالبه کنند، افزود: مردم نباید تاوان بی‌مسئولیتی عده‌ای را بدهند و سلامت آن‌ها به دلیل بی‌توجهی دستگاه‌ها در معرض تهدید قرار گیرد؛ وزارت بهداشت و محیط‌زیست باید نسبت به‌سلامت شهروندان حساس باشند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و تهران در مجلس دهم، با تأکید بر اینکه مجمع نمایندگان استان تهران بعد نظارتی خود را بر دستگاه‌های متولی آلودگی هوای تهران افزایش می‌دهد، تصریح کرد: انتظار می‌رود با این اقدام بتوان آسیب‌های ناشی از آلودگی هوا را کاهش داد.

وی در رابطه با اولتیماتوم فرمانده نیروی انتظامی به خودروسازان مبنی بر اینکه خودروها ایمن نشوند، مانع از تولید آن‌ها می‌شویم، یادآور شد: این اقدام، اقدام مناسبی است؛ باید عمده عوامل آلودگی هوای تهران را شناخت و برای رفع آن‌ها تلاش کرد.

معاینه فنی به‌موقع خودروها در کاهش آلودگی هوای تهران بسیار حائز اهمیت است

نجفی معاینه فنی به‌موقع خودروها را در کاهش آلودگی هوای تهران بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: این مهم باید با دقت هرچه‌تمام‌تر انجام‌شده و در روابط ناسالم متعارف جامعه قرار نگیرد؛ به‌طورقطع اگر به مسئله سلامت و کنترل کیفی و فنی خودروها با جدیت پرداخته شود تأثیر آن در کاهش آلودگی هوا نسبت به رفع دیگر عوامل بیشتر و مؤثرتر است.

وی بابیان اینکه شهرداری تهران برای مدیریت آلودگی هوا تهران باید به بلندمرتبه‌سازی‌ها توجه داشته باشد، ادامه داد: رعایت طرح جامع، بحث‌های معماری و مکان‌یابی در بحث ترافیک و حمل‌ونقل موضوعیت دارد و به‌تبع در بحث آلودگی هوا هم مؤثر است.

حمل‌ونقل عمومی پایتخت پاسخگوی نیازهای شهروندان نیست

 نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و تهران در مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از اینکه حمل‌ونقل عمومی پایتخت پاسخگوی نیازهای شهروندان نیست، تصریح کرد: بی‌شک اگر حمل‌ونقل عمومی به فراخور نیازها افزایش پیدا می‌کرد و سهم قابل‌توجهی از حمل‌ونقل عمومی داشت به‌طورقطع در حال حاضر با تشدید آلودگی هوا در پایتخت روبرو نبودیم.

نایب‌رئیس مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس شورای اسلامی، بابیان اینکه انتقال پایتخت راهکار مناسبی برای مدیریت آلودگی هوای تهران نیست، گفت: جابجایی پایتخت رافع آلودگی هوای تهران نیست زیرا در حال حاضر تمامی کلان‌شهرهای کشور با این معضل مواجه هستند بنابراین اگر قرار است این موضوع محل تأمل و مطالعه باشد نمی‌توان به آن به‌عنوان مسئله روز و مسائل جاری مردم نگاه کرد

نظر شما