شناسهٔ خبر: 33074 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

سلحشوری:

انتقاد از آلودگی مداوم هوا در پایتخت/ آمار مرگ و میر ناشی از آلودگی هوا روز به روز در حال افزایش است/ زیرساخت‌ها برای کاهش آلودگی هوای تهران فراهم نیست

آلودگی هوا پروانه سلحشوری، نماینده مردم تهران از آلودگی مداوم هوا در پایتخت انتقادکرد و گفت: آلودگی هوای تهران مهم‌ترین معضل این کلان‌شهر بوده که سلامت تمامی مردم را در معرض خطر قرار داده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از عملکرد شهرداری تهران در نصب یک بیلبورد با محوریت اینکه کودکان را در خانه نگه ندارید، گفت: شهرداری تهران چه تمهیداتی اندیشیده تا والدین بتوانند بدور از هرگونه نگرانی و با خیال آسوده کودکان را از قفس ایجادشده در آپارتمان‌ها رها و برای تفریح به پارک و مراکز تفریحی هدایت کنند؟ کودکان چگونه می‌توانند در هوای آلوده تهران که سالانه تعداد زیادی از هم‌وطنان را به کام مرگ فرومی‌برد نفس بکشند که شهرداری اقدام به نصب چنین بیلبوردی کرده است.

این نماینده مردم در مجلس دهم درگفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با تأکید بر اینکه برای بهبود وضعیت هوای تهران باید از اقدامات شعارگونه پرهیز کرد، تصریح کرد: آلودگی هوای تهران سلامت گروه‌های آسیب‌پذیر مانند کودکان، افراد سالمند و همچنین بیماری‌های قلبی و عروقی را در معرض خطر قرار داده و علاوه بر این سلامت سایر افراد جامعه هم در امنیت نیست زیرا هوای تهران در اغلب اوقات آلوده بوده و تردد در شهر بحرانی شدن بیماری افراد را در پی دارد.

سلحشوری بابیان اینکه آمار مرگ‌ومیر ناشی از آلودگی هوا تهران روزبه‌روز در حال افزایش است، افزود: آلودگی هوا باید به‌عنوان معضلی جدی تلقی و برای رفع آن راهکارهای فراخشی ارائه شود به این شکل که سازمان حفاظت محیط‌زیست، شهرداری و دستگاه‌های مرتبط با همکاری مسئولانه نسبت به تدوین طرح مشترک جامع آلودگی هوا اقدام کنند؛ البته صدا سیما هم باید به فرهنگ‌سازی توجهی جدی داشته باشد.

وی با انتقاد از اینکه زیرساخت‌ها برای کاهش آلودگی هوای تهران فراهم نیست، به خبرگزاری خانه ملت گفت: متأسفانه سیستم حمل‌ونقل عمومی پایتخت کارآمد نبوده و جوابگوی نیازهای شهروندان نیست به‌گونه‌ای که افراد ساعت‌ها وقت خود را در صف انتظار اتوبوس معطل می‌مانند.

عضو کمیسیون فرهنگی در مجلس دهم، با انتقاد از اینکه تعداد اتوبوس‌های تهران روزبه‌روز در حال کاهش است، گفت: درگذشته به حمل‌ونقل عمومی توجهی بیشتری می‌شد و شاهد افزایش اتوبوس‌ها بودیم اما در حال حاضر نه‌تنها با افزایش آن‌ها روبرو نیستیم بلکه تعداد آن‌ها روزبه‌روز در حال کاهش است که این امر موجبات تشدید آلودگی هوای تهران را فراهم کرده است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، با یادآوری اینکه آلودگی هوا تنها مختص تهران نیست و تمامی کلان‌شهرهای کشور با آن درگیر هستند، افزود: حتی شهرهای کوچک کشور هم با این معضل دست‌وپنجه نرم می‌کنند این در حالی است که شاهد هیچ‌گونه تلاشی از سوی دستگاه‌های ذی‌ربط برای مقابله با ریز گردها نیستیم.

عضو مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس شورای اسلامی، بابیان اینکه آلودگی هوا معضلی ملی است که رفع آن نیازمند عزم و نگاه ملی است، ادامه داد: متأسفانه تاکنون شاهد هیچ‌گونه اقدام عملی مناسب از سوی دستگاه‌ها برای مدیریت این معضل نبوده‌ایم؛ زمان آن رسیده است که دستگاه‌ها از اقدامات شعارگونه دست برداشته و با همکاری مسئولانه در جهت مدیریت ریز گردها گام بردارند.

نظر شما