شناسهٔ خبر: 3308 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

آخوندی در جمع خبرنگاران:

تلاش می‌کنیم برای کمک به خیرین راه‌ساز هزینه‌ آنها به عنوان هزینه مؤدیان مالیاتی محسوب شود

عباس آخوندی در گفت و گو با رسانه ها وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه خیرین در حوزه راه‌سازی تا به حال حدود 40 میلیارد تومان کمک نقدی کرده‌اند گفت: کارهای زیرسازی را خیرین انجام می‌دهند و هزینه‌روسازی شامل قیرپاشی و آسفالت‌ریزی را دولت کمک می‌کند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی٬ دکتر عباس آخوندی امروز پنجشنبه 18 دی در حاشیه نخستین همایش سراسری انجمن خیرین راه و ترابری در جمع خبرنگاران ضمن تبریک میلاد پیامبر اسلام (ص) و امام جعفر صادق (ع) درباره اهداف تشکیل و فعالیت این انجمن گفت: این افتخار را داشتیم که در آستانه میلاد پیامبر رحمت، اولین همایش انجمن خیرین راه و ترابری برگزار شد. این انجمن عمده مأموریتی که تعقیب می‌کند، کمک به جامعه ایران در زمینه ایجاد راه٬ خدمات بین راهی و تأسیسات راهداری است.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در حال حاضر ما احداث حدود ۷۴۰ کیلومتر راه اعم از راه‌های روستای و شهری را با کمک خیرین آغاز کرده‌ایم که ۲۴۰ کیلومتر از آن به پایان رسیده و مورد بهره‌برداری قرار گرفته است و خیرین نیز تا به حال حدود ۴۰ میلیارد تومان نقدا در این راه پرداخت کرده‌اند.

وی با بیان اینکه ما در وزارت راه و شهرسازی دو کار مهم انجام می‌دهیم٬ افزود: کارهای زیرسازی را خیرین انجام می‌دهند و هزینه‌روسازی شامل قیرپاشی و آسفالت‌ریزی را که حدود نیمی از هزینه راه‌سازی است  دولت انجام می‌دهد؛ ضمن اینکه بر آنیم برای کمک به خیرین راه‌ساز، هزینه‌ آنها به عنوان هزینه مؤدیان مالیاتی محسوب شود.

مقام عالی وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه خوشبختانه اخیرا مجلس قانون خوبی وضع کرد، یادآور شد: در مصوبه مجلس آمده انجمن‌های خیریه‌ای که سراسری فعالیت می‌کنند، اطلاعاتشان به صورت شفاف در اختیار همه مردم ایران قرار گیرد تا مردمی که می‌خواهند کمک کنند، نگرانی‌ از چگونه هزینه شدن کمک‌هایشان نداشته باشند. امیدوارم در جلسات بعدی‌ که با انجمن داریم بتوانیم تمام اطلاعات درآمد و هزینه انجمن را به کمک خود انجمن در اختیار همه مردم ایران قرار دهیم؛ همچنین امیدوارم دامنه مشارکت در انجمن فقط محدود به فعالان حوزه راه و ترابری نشود و هر کس در سراسر ایران می‌خواهد کمکی در توسعه راه‌ها، پل‌ها یا نمازخانه و تأسیسات بین راهی داشته باشد، بتواند مشارکت کند./

نظر شما